21.7 C
تهران
۱۴۰۳-۰۲-۰۶
مجله تک دیتا
اخبار جدید

سوالات گوگل برای استخدام چیست ؟

گوگل نیازی به معرفی نداره ولی یه معرفی مختصر داشته باشیم ; گوگل یک شرکت آمریکاییاست که از طریق تبلیغات و خدمات متنوع کسب در آمد میکند خدماتی مانند Google map , googlplus و.. جالب است بدانید که گوگل توسط دو دانشجو  دکترای دانشگاه استندفورد گوگل را در سال 1998 تاسیس کردند .

شاید شما کلمه و معنی گوگل را ندانید  ولی کلمه گوگل برگرفته از کلمه Googol به معنی (یک عدد و یک صد صفر ) جلوی آن است که توسط ریاضیدان امریکایی اختراع شد .

اما گوگل برای استخدام کردن کارمندان خود ازمون هایی را میگیرد تا آن هارا ارزیابی کند تا حالا از خود پرسیده اید چگونه در گوگل استخدام شویم ؟

با این سوال ها ذهن خود را به چالش بکشید.

آزمون و سوالات استخدامی گوگل چیست ؟

خوبه که بدونید که شرکت گوگل بیشتر از 20000 در خواست کار در طورل سال را دریافت می کند و آن ها برای استخدام افراد آزمون و سوال هایی را از آن ها می پرسند که با طرز فکر آن ها آشنا شوند .

ما در این مقاله قصد داریم به 6 تا از این سوالات که بیشتر متقاضیان کار در گوگل نتوانسته اند به آن ها پاسخ بدهند را بیان خواهیم کرد . البته این سولات دیگر توسط گوگل پرسیده نمیشوند ! با تک دیتا همراه باشید

بعد از این که سوال رو خوندید سعی کنید خودتون رو محک بزنید, به زودی جواب رو نخونید و اگر نتونستید پاسخ رو پیدا کنید سپس جواب را بخونید  . اگر شما بتویند به همه  این سولات جواب بدهید یک نابغه هستید ولی اگر بتونید به یکی از این سولات هم پاسخ دهید یک فرد باهوش هستید .


سوال اول :

چرا درب های سیستم فاضلاب گرد طراحی شده اند ؟

سوال های استخدامی در گوگل

جواب : چون اگر مربع ویا مستطیل بودند و اشتباه در رو میذاشتند به راحتی ممکن بود که در به داخل بیفتد ولی اگه دقت کنید دایره هیچ وقت به داخل سقوط نمیکنه

سوال دوم : شما یک نگاه به عکس ساعت دیواری میکنید وباید بگویید زاویه بین عقربه ساعت . عقربه دقیقه چند در جه است ؟ (صفر درجه نیست)

استخدام در گوگل

جواب : یک ساعت دیواری دایره است یعنی 360 درجه و هر دندانه ساعت 30 در جه است سر ساعت 3:15 دقیقه عقربه دقیقه روی عدد 3 قرار دارد و عقربه ساعت در یک چهارم بین 3 و 4 قرار دارد پس برای جواب کافیست 0.25 را ضرب در 30 درج بکنیم که جواب میشه 7.5 درجه

سوال 3 : شما یک شرکت شیشه شوری دارید اگر به شما پیشنهاد شستشوی تمام شیشه های شهر کالیفرنیا پیشنهاد شود خیلی زود چه قیمتی برای این کار بزرگ پیشنهاد می دهید ؟

سوال های استخدامی در گوگل

به جای تخمین زدن و سعی در پیدا کردن تعداد پنجره ها جواب ساده ودقیق جوریه که شما بگید پنجره ای 10 دلار !

سوال 4 : شما کاپیتان یک کشتی دزدان دریایی هستید و کارکنان کشتی در چگونگی تقسیم گنج رای گیری میکنند اگر نصف کمتر کارکنان با شما موافقت کنند شما می میرید ! با این حال شما چه برنامه ای میریزید که هم سهم خوبی بگیرید و هم زنده بمونید ؟

جواب : یک جواب خوب اینه که شما گنج رو بین 51٪ کارکنان تقسیم میکنید وبه این صورت هم زنده میمونید و هم سهم خوبی میگیرید .

سوال 5 : در 24 ساعت ویا در یک روز عقربه های ساعت و دقیقه چند بار از روی یک دیگر عبور می کنند ؟

جواب : 22 بار

سوال 6 : شما چگونه یک بانک اطلاعاتی و یا دیتابیس را در سه جمله به یک بچه 8 ساله توضیح می دهید ؟

جواب : بهترین جواب مثل این میمونه ” بانک اطلاعاتی مانند یک دستگاه است که اطلاعاتی در باره همه چیز را درون خودش نگه میداره و مردم از اون برای به دست اوردن اطلاعات مختلف استفاده می کنند .

این ها سوال هایی بودنند که برای استخدام در گوگل از شما پرسیده می شود ,  اگر تونستید به تمامی این سوالاعات جواب دهید شما یک نابغه هستید و میتوانید در گوگل استخدام شوید . اگر نتونستید هیچ کدوم رو بگید باز هم نا امید نشید شما هنوز هم جزو افرا باهوش هستید 🙂

اگر شما هم سوال هایی در باره استخدام در گوگل میدانید با ما در دیدگاه ها در میان بگذارید 

4/5 - (3 امتیاز)

۲ نظرات

حمید ۱۳۹۶-۱۲-۲۲ در ۰۰:۳۶

آقا دمتون گرم از مطلب عالیتون

پاسخ
سینا زاهد ۱۳۹۶-۱۲-۲۲ در ۱۱:۱۳

خواهش میکنم خوشحالیم که خوشتون اومد

پاسخ

نظر شما چیه؟

شش + سه =