13.9 C
تهران
۱۴۰۳-۰۱-۱۰
مجله تک دیتا
شبکه علمی و آموزشی

آموزش تبدیل کامپیوتر شخصی به سرور وب

تبدیل کامپیوتر شخصی به سرور

سرور های وب همیشه مورد استفاده قرار میگیرند و در عین حال امروزه که بسیاری از کارها او اپلیکیشن های تحت وب بر روی سرور در حال اجرا هستند استفاده از سرور ها افزایش چشم گیری خواهد داشت .

سرور چیست ؟


شاید این موضوع برای همه آشکار باشد ولی در یک جمله کوتاه میتوانیم سرور را این گونه توضیح دهیم  سرور یک  کامپیوتر همیشه در دسترس و روشن است که پس از نصب سیستم عامل و اجرا کردن سرویس های لازم  میتواند به نیاز های کاربران تحت اینترنت و شبکه داخلی پاسخگو باشد .

روش‎ها و تکنیک‎هایی وجود دارد که بر اساس آن شما می‎توانید کامپیوتر شخصی خود را به یک سرور وب تبدیل کرده و فایل‎ها، تصاویر، صفحات وب و سایر رسانه‎های دیجیتال خود را روی آن میزبانی کنید. با تک دیتا همراه باشید .

شما به راحتی میتوانید با این آموزش کامپیوتر خود را به یک سرور تبدیل کنید . برای شروع نرم افزار Opera Unit را دانلود  ونصب کنید .عد از نصب این نرم افزار شما باید آن را به گونه‎ای پیکربندی کنید تا بتواند از فایل‎های مخصوص شما میزبانی کند.

برای تبدیل کردن کامپیوتر خود به یک سرور وب مراحل زیر را انجام دهید:

ابتدا مرورگر اپرا را روی کامپیوتر خود باز کرده و از گوشه سمت چپ پایین این مرورگر Opera Unite service را انتخاب و آن را فعال کنید.
بعد از این که این سرویس با موفقیت فعال شد شما باید فایل‎ها یا فولدرهای مورد نظر خود را به این سرویس اضافه کنید تا بتوانید آنها را میزبانی کنید. برای اضافه کردن این فایل‎ها روی File sharing link در Opera Unite دابل کلیک کرده و فایل‎ها و فولدرهایی را که می‎خواهید از طریق اینترنت به اشتراک بگذارید را انتخاب کنید.
بعد از انتخاب این فایل‎ها و میزبانی و اشتراک آنها می‎توان از طریق اینترنت یا یک دستگاه خاص و یا تمام دستگاه‎های عمومی‎ به آنها دسترسی پیدا کرد. شما همچنین می‎توانید از طریق گزینه‎های ارائه شده به راحتی سطح دسترسی را تنظیم کنید.
اگر احساس می‎کنید که فایل‎ها و فولدرهایی که به اشتراک گذاشته‎اید از امنیت برخوردار نیستند می‎توانید یک کلمه عبور را نیز برای آنها در نظر بگیرید.
توجه داشته باشید که در زمان میزبانی از این فایل‎ها باید کامپیوتر شخصی شما تمام مدت روشن و به اینترنت متصل باشد تا شما بتوانید از طریق سایر دستگاهها یا لینک‎ها به آنها دسترسی داشته باشید.
Opera Unite هیچ داده‎ای را از اینترنت کش نمی‎کند، بنابراین نیازی نیست نگران جمع شدن فایل‎های به درد نخور یا هر نوع داده‎ای در زمان کار با این نرم افزار باشید.

امیدواریم که این مقاله هم مورد نظر شما قرار گرفته شده باشد نظرات خود را با ما در میان  بگذارید

Rate this post

نظر شما چیه؟

13 − پنج =