14 C
تهران
۱۴۰۳-۰۲-۰۴
مجله تک دیتا
علمی و آموزشی

حل مشکل لگ زدن ویندوز 10 با قابلیت Ultimate Performance

حل مشکل لگ زدن ویندوز 10

حل مشکل لگ زدن ویندوز 10

حل مشکل لگ زدن ویندوز 10 | ویندوز 10 آخرین نسخه سیستم عامل تولید شده توسط شرکت مایکروسافت می باشد اما برخی از کاربران شاهد لگ هایی در این سیستم عامل بوده اند که در ادامه ترفند هایی را برای شما برای حل مشکل لگ در ویندوز 10 را ارایه خواهیم داد . با تک دیتا همراه باشید

شما با این دو روش می توانید توان سخت افزاری دستگاه خود را چندین برابر کنید .

استفاده از High Performance جهت حل مشکل لگ زدن ویندوز 10

بر روی استارت ویندوز کلیک راست کنید و گزینه Mobility Center را انتخاب کنید و در پنجره باز شده از قسمت Battery Status گزینه High Performance را انتخاب کنید این به این معنی است که ذخیره انرژی دستگاه کاملا کاهش پیدا میکند و توان پردازشی افزایش پیدا میکنند . دیده شده است که بسیاری از افراد در هنگام کارهای سنگین لب تاپ را به شارژ وصل میکند این حالت برای سلامت دستگاه خیلی مناسب نیست زیرا در این صورت باتری تحت فشار قرار دارد . چون هم وظیفه شارژ شدن و هم برق رسانی دستگاه را دارد . در این صورت می توانید، توان عملیاتی دستگاه را افزایش دهید .

Windows-Mobility-Center

روش دوم حل مشکل لگ زدن ویندوز 10 که در به روزرسانی جدید امکان پذیر می شود

تقریباً تمام نسخه‌های زنده از سیستم‌عامل ویندوز دارای حالت High Performance هستند که با فعال کردن آن، حداکثر توان سخت‌افزاری دستگاه در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. در آپدیت های جدید ویندوز 10 قابلیت جدیدی تحت حالت Ultimate Performance را به این سیستم‌عامل اضافه خواهند کرد تا مشکل لگ زدن ویندوز 10 که باعث دسترسی به نهایت عملکرد سخت‌افزار دستگاه می‌شود.

شما با فعال کردن این حالت می توانید از توان خام و بدون درنگ سخت افزار خود استفاده کنید با حالت Ultimate Performance کاربرانی که از ویندوز 10 برای امور کاری سنگین خود استفاده می‌کنند قادر خواهند بود که از بیشینه توان سخت‌افزاری دستگاه بهره ببرند. البته مسلم است که با فعال شدن این حالت، سیستم بهینه سازی مصرف انرژی سیستم‌عامل به طور کلی غیرفعال خواهد شد و استفاده انرژی سخت‌افزار حداکثر خواهد شد.

در این حالت با حذف کامل ویژگی مدیریت انرژی، تاخیرهای اندکی در پردازش نیز از بین رفته و سرعت خام پردازش افزایش می‌یابد . Dona Sarkar مدیر گروه اینسایدرهای ویندوز 10، در توییتی توضیح داده که حالت Ultimate Performance برای برخی از کاربران تعبیه شده و با فعال کردن آن، الگوی مصرف انرژی دستگاه به شکل جدیدی تغییر پیدا خواهد کرد.

مایکروسافت برای اولین بار ویندوز 10 پرو را برای ورک‌استیشن‌ها سال گذشته برای دستگاه‌های پرقدرت و به‌خصوص سرورها معرفی کرد. تفاوت این نسخه با سایر نسخه‌های ویندوز 10، پشتیبانی کردن از 6 ترابایت حافظه رم و تعداد بی‌شماری پردازنده و سازگاری با پروتکل SMBDirect است که حداقل تاخیر و استفاده ناچیز از CPU برای دسترسی به شبکه را فراهم می‌کند.

3.2/5 - (4 امتیاز)

یک نظر

amir ۱۳۹۸-۰۴-۲۲ در ۱۹:۰۶

سلام خسته نباشید اون قسمت موبیلیتی سنتر تو لپ تاپ من کار نمیکنه چرا؟؟؟
مثلا روشنایی رو روصفر هم میزارم و رو ۱۰۰هم میزارم باز یکیه

پاسخ

نظر شما چیه؟

چهار × 4 =