16.7 C
تهران
۱۴۰۳-۰۱-۰۹
مجله تک دیتا
شبکه

پیش بینی‌های فنی دیتاسنترها در سال 2019

دیتاسنترها در سال 2019

پیش بینی های فنی دیتاسنترها در سال 2019


با گذشت چندین ماه از سال جدید ، پیش بینی عرضه محصولات جدید در حوزه دیتاسنتر همیشه هیجان مخصوص به خود را داشته است با این وجود این پیش بینی ها از طرف پیشگامان تکنولوژی ، مدیران دیتاسنترها و افراد دیگر نیز انجام گرفته است. در این مقاله به مرور بعضی از این گمانه زنی‌ها درباره دیتاسنترها در سال 2019  می‌پردازیم :

شرکت ها از دیتاسنتر در جهت افزایش سود بهره خواهند برد

بسیاری از شرکت ها تمایل به استفاده و انتقال اطلاعات خود به سیستم کلود (ابری) نداشته و بر این اساس میلیون ها دلار صرف ساخت و نگهداری دیتاسنتر محلی خود می کنند. در حالیکه هزینه های گزاف برای این دست موارد دیده شده است ، ممکن است همه این موارد تغییر کند.
ممکن است بسیاری از شرکت ها به این نتیجه برسند که از فضای موجود دیتاسنترهای خود از طریق دیگری استفاده کنند و قدرت پردازش و امکانات دیگر را استفاده نمایند. در حالیکه این حجم از کار در مقیاس کلود (ابر) انجام پذیر نیست. شرکت ها می توانند از این خدمات برای تغییر دیتاسنتر برای تبدیل هزینه به سود استفاده نمایند.

دیتاسنتر2

خودروهای بدون راننده قلمرو دیتاسنترها را گسترش خواهند داد

وسایل نقلیه خودران یا خودران جهت راه اندزی سرویس های خود با حجم زیاد داده های هر وسیله نقلیه سر و کار دارند. اطلاعاتی از قبیل آگاهی در مورد ترافیک محدوده پیرامون، شرایط آب و هوایی و محل و نحوه عملکرد چراغ های راهنمایی و بسیاری موارد دیگر. داشتن دیتاسنتر کوچک و فوق سریع که به لحاظ جغرافیایی در محل نزدیکی قرار گرفته باشد به عنوان یک عامل موثر و موفق در محاسبات لبه ای است.

اکثر تکنولوژی های مرتبط با فناوری 5G به استفاده از دیتاسنتر لبه ای برای حداکثر کردن سرعت خود نیاز دارند. در حال حاضر تعداد انگشت شماری تکنولوژی هستند که به پاسخ سریع و در لحظه در استفاده از محاسبات لبه ای خود احتیاج دارند. یکی از بزرگ ترین  این موارد ممکن است همین خودروهای بدون سرنشین باشد. در حالیکه هیچ کس فکر نمی کند که در سال 2019 شاهد عبور و مرور این خودروها در سطح خیابان ها باشیم، آن ها در بسیاری از نقاط شروع به برداشتن قدم‌هایی در بیشتر مناطق کرده اند.
برنامه های گسترده ای برای اتوبوس های خودران نیز وجود دارد که حمل و نقل درون شهری را فراهم می کند. این تنها اولین قدم برای آینده خودروهای بی سرنشین است.

خوروهای بدون راننده

خرابی داده ها به صورت مشکل بزرگ باقی خواهد ماند

متاسفانه همه پیش بینی ها مربوط به دیتاسنترها در سال 2019 خوب نیستند. تقریبا همه کارشناسان این حوزه اتفاق نظر دارند که مشکل خرابی داده ها به عنوان مشکل اصلی دیتاسنترها باقی خواهد ماند. با این حال با توجه به صنعت دیتاسنتر ممکن است رشد کمی را شاهد باشیم. همانطوری که بیشتر شرکت ها به این نتیجه می رسند که نیازهای امنیتی ذخیره دیتا خود را برآورده کنند ، احتمالا داده های خود را به تجهیزات ابری منتقل می کنند.

تا زمانی که ارائه کنندگان عمده تجهیزات ابری امنیت را حفظ کنند ، بدون تردید تقاضا برای این نیاز افزایش خواهد یافت.

دیتاسنتر

ساخت و ساز در حوزه دیتاسنتر دشوار می شود.

با تکیه بر اقتصاد قوی و تقاضای بالا برای کارگران ساختمانی ؛ امکان پیدا کردن کارگران ساختمانی برای ساخت پروژه های دیتاسنتری به یک مسئله تبدیل خواهد شد.دیتاسنترها پروژه های بزرگی هستند که برای بهتر ساخته شدن آن به صدها کارگر نیاز دارند. شرکت هایی که به این نوع امکانات نیاز دارند می بایست هزینه های ویژه ای را برای پایان به موقع کار پرداخت نمایند. بعضی از افراد پیش بینی می کنند که امکانات پرینت سه بعدی می تواند نقطه آغازین تحولی جدید در ساخت و ساز دیتاسنترها در سال 2019 باشد. بعضی از شرکت ها نیز،  به قطعات پیش ساخته در کارخانه و امکان نصب در محل به صورت یک چشم انداز نزدیک نگاه می کنند.

data center Construction

گسترش تکنولوژی 5G

در حال حاضر اولین توسعه دهندگان تلفن همراه در حال حرکت به استفاده از فناوری 5G در شهرهای بزرگ می باشند و در ادامه سال 2019 این روند با سرعت بیشتری به قسمت های دیگر نیز تسریع خواهد یافت. سرعت باورنکردنی 5G گزینه های باورنکردنی را برای تلفن های همراه هوشمند به وجود خواهد آورد. در حالی که اکثر مردم تحت تاثیر سرعت موجود تحت بستر 4G هستند ؛ تکنولوژی 5G تا 1000 بار سریعتر است. این امر اساسا هر گونه محدودیت پهنای باند را که ممکن است تکنولوژی های جدید آن را به وجود آورده باشد را از بین می برد. هر تکنولوژی جدید وابسته به 5G و اختراع مربوط به آن نیازمند استفاده از دیتاسنترهای  قدرتمند تر خواهد بود پس بنابراین نیاز به قدرتمند تر کردن دیتاسنترها در سال 2019 حس می شود.

حفاظت از دیتاسنترها در برابر امواج EMP می تواند محبوبیت به دست آورند

مطمئنا EMP یا امواج اکترومغناطیس یک خطر بالقوه در یک دیتاسنتر است. از عوامل ایجاد EMP می توان به افزایش انفجارهای خورشیدی اشاره کرد که می تواند بر تجهیزات الکترونیکی بر روی زمین تاثیر بسزایی را وارد کند. متاسفانه اکثر دیتاسنترها برای مقابله با EMP ها هیچ مقاوم سازی انجام نداده اند. همچنین ممکن است بسیاری از دیتاسنتر ها در معرض خطرات ناشی از امواج به منظور هک سیستمی نیز قرار بگیرند که این مورد نیز می تواند دلیل مهمی برای محافظت از دیتاسنتر ها باشد.

امواج

بر گرفته از سایت racksolutions.com

4.7/5 - (4 امتیاز)

این مطالب را هم مطالعه کنید

دلایل مهم استفاده از ماژول­ های پیش ساخته در دیتاسنتر

vahid fatehi

10 شرکت برتر دیتاسنتر در جهان و آنچه باید درباره آن‌ها بدانید

vahid fatehi

زلزله و مقاومت دیتاسنتر در برابر زلزله

vahid fatehi

نظر شما چیه؟

چهارده − 14 =