17.8 C
تهران
۱۴۰۳-۰۱-۳۱
مجله تک دیتا
مقالات تخصصی

سینی کابل و لدر | فواید استفاده از لدر و سینی کابل در اتاق سرور

سینی کابل

لدر و سینی کابل

لدر و سینی کابل در اتاق سرور

در سیستم کابل‌کشی ساخت‌یافته تمامی کابل‌ها می‌بایست به‌صورت دسته‌بندی، مرتب و برچسب‌گذاری گردد و دسترسی به کابل‌ها و تعویض آن‌ها به‌راحتی قابل انجام باشد. برای همین منظور از سینی کابل و لدر استفاده می‌شود.

لدر کابل چیست؟

برای حفاظت از کابل‌ها از نگهدارنده کابل که نردبان کابل یا (لدر) نامیده می‌شود استفاده می‌کنند. نردبان کابل یا ladder عموماً به‌عنوان بهترین نوع از محصولات نگهداری و محافظت از کابل‌ها و سیم‌کشی‌ها در نظر گرفته می‌شود. لدر کابل را نردبان کابل نیز می‌نامند. نردبان کابل بیشتر در مکان‌هایی مورداستفاده قرار می‌گیرد که سیم‌کشی به‌صورت عمودی انجام می‌شود.

جنس لدر کابل معمولاً از جنس ورق گالوانیزه در دو مدل گالوانیزه سرد و گالوانیزه گرم تولید می‌شود. لدر کابل را بیشتر در عرض‌های 50،40،30،20 و 60 سانت مصرف می‌کنند. عمق نرمال لدر کابل بیشتر 6 سانت می‌باشد و در بعضی موارد 10 سانت نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نردبان کابل دارای اتصالات و ملحقاتی شامل زانویی نردبان کابل، سه‌راهی نردبان کابل، چهارراهی نردبان کابل، رایزر نردبان کابل، ردیوسر نردبان کابل و… است.

سینی کابل

سینی کابل

سینی کابل یا cable tray جهت انتقال کابل‌های شبکه و کابل‌های برق از نقطه ورود به اتاق تا محل چیدمان رک و یو پی اس استفاده می‌شود. سینی به دلیل سایزهای متنوع بر اساس تعداد کابل و تحمل وزن بالا، مرتب بودن و زیبایی کابل‌کشی‌های موجود، مقاومت در برابر ضربه و عمر بسیار زیاد در ساختمان‌ها، تونل‌ها، کارخانه‌ها و پروژه‌های صنعتی وغیره استفاده می‌شود.

سینی کابل را بیشتر در مسیرهای هموار استفاده می‌کنند. سینی کابل دارای متعلقاتی از قبیل زانویی سینی کابل، سه‌راهی سینی کابل، رابط سینی کابل، چهارراهی سینی کابل، درب سینی کابل، تبدیل سینی کابل و پیچ و مهره است. سینی کابل گالوانیزه همانند لدر کابل گالوانیزه در دو نوع گالوانیزه گرم و سرد تولید می‌شود. در مناطق دارای رطوبت و گرمای بالا استفاده از سینی کابل و لدر کابل گالوانیزه گرم توصیه می‌شود.

طول این سینی‌ها عموماً 3 متر است. عرض این سینی‌ها نیز متفاوت بوده و از 5 سانت تا 100 سانت تولید می‌شوند. ارتفاع لبه سینی نیز متغیر است.

سینی کابل

مزایای استفاده از سینی و کابل 

  • صرفه‌جویی در هزینه و زمان برای دسته‌بندی کابل‌ها
  • سهولت در نصب و راه‌اندازی
  • تحمل وزن کابل‌ها
  • حفاظت از کابل‌ها در مکان های مرطوب و دوام هر چه بیشتر آن
  • راحت‌تر شدن مسیر کابل‌های سیم‌کشی
  • مقاوم در برابر ضربه‌های احتمالی
سینی کابل

انواع سینی کابل

به‌طورکلی در 5 مدل ساخته می‌شوند:

سینی کابل گالوانیزه سرد، سینی کابل گالوانیزه گرم، سینی کابل پلاستیکی، سینی کابل استیل گالوانیزه، سینی کابل با پوشش رنگ

تک دیتا ارائه‌کننده تجهیزات اتاق سرور و سینی کابل و نردبان کابل به همراه کلیه اتصالات مربوط به سینی کابل و نردبان کابل شامل زانویی, سه‌راهی و چهارراهی سینی کابل. تبدیل, رابط, ساپورت, براکت. پیچ و مهر, زانویی نردبان کابل, سه‌راهی نردبان کابل, چهارراهی نردبان کابل, تبدیل نردبان کابل, رابط نردبان کابل, ساپورت نردبان کابل, براکت نردبان کابل, پیچ و مهره نردبان کابل, انواع ترانکینگ و اتصالات ترانکینگ

5/5 - (1 امتیاز)

نظر شما چیه؟

10 + یازده =