12.8 C
تهران
۱۴۰۳-۰۲-۰۶
مجله تک دیتا
علمی و آموزشی

شارژ گوشی | بهترین روش شارژ موبایل چیست؟

شارژ گوشی

آیا می دانید چگونه عمر مفید باتری گوشی خود را افزایش دهید؟


آیا می دانید که چگونه باتری گوشی خود را سالم نگه دارید؟ احتمالا پاسخ منفی است. در حقیقت، شما ممکن است نابودی باتری های خود را با عادت های اشتباه در شارژ کردن تسریع کنید.
عادت شارژ کردن تا 100% و یا قرار دادن گوشی در شارژ از شب تا صبح و یا نگهداشتن گوشی در شارژ حتی بعد از شارژ کامل و امثال این عادت ها می تواند به کاهش عمر باتری های شما بیانجامد (به طبق گزارش Cadex).
چگونگی افزایش عمر باتری ها به موضوع اصلی تبدیل شده است از ماه گذشته که کمپانی اپل فاش کرد برای حفظ کارایی گوشی و باتری، سرعت گوشی را پایین می آورد، اهمیت این موضوع بسیار بیش از قبل روشن شد.

کمپانی Cadex تحقیقات و اطلاعات زیادی را در وبسایت دانشگاه باتری خود ارائه کرده است که شامل باتری های مدل لیتیوم یونی، منبع تغذیه اکثر گوشی های هوشمند امروزی می باشد. به نظر می رسد که اگر شما  قصد خرید مدل جدید موبایل یا تعویض یکه باتری جدید برای گوشی خود را دارید بهتر از برای حفظ باتری خود مقدار درصد معین را بدانید تا از عمر باتری شما کاسته نشود.

tekdata-charge4
  • بهترین راه؛ شارژ به مقدار کم در بازه های زمانی مختلف

اگر شارژ باتری گوشی شما در حال اتمام است، هر زمانی که می توانید موبایل را شارژ کنید، حتی اگر چند دقیقه برای این کار فرصت دارید. شارژ کردن های محدود هیچ آسیبی به گوشی نمی رساند.(بر اساس دانشگاه باتری)

قبل از اتصال به برق ، باتری تلفن خود را کاملا خالی نکنید.

دانشگاه باتری کادکس می‌گوید که تخلیه کامل باتری، یعنی وقتی که شما از تلفن همراه خود تا زمانی که فقط مقداری از شارژ آن باقی بماند استفاده کنید . چیزی که باعث اصلی از بین رفتن قدرت شارژ دهی باتری های گوشی های همراه است.
شرکت سامسونگ در این زمینه به کاربران هشدار داده است و آن را در سایت خود منعکس کرد و در مورد چگونگی افزایش عمر باتری های خود توضیح داد.

mobile charge

سعی کنید میزان شارژ گوشی خود را بین 65 تا 75 درصد نگه دارید.

بر اساس مطالعات دانشگاه باتری کادکس، باتری لیتیوم – یونی به علت نوع مواد به کار رفته و روش شارژ متفاوت آن ها در صورتی عمر طولانی تری خواهند داشت که در تمام مدت استفاده از آن، میزان شارژ را بین 65% تا 75% حفظ کنید.
بر اساس تصورات قدیم که اعتقاد داشتند گوشی باید همیشه بیش از 90درصد شارژ داشته باشد حالا به این نتیجه رسیدند که عمر مفید باتری وقتی است که گوشی شما همیشه بین این مقدار شارژ داشته باشد.
البته واضح است که مقدار شارژ باتری را در این سطح نگه داشتن دشوار است ولی نکته این مطالب این است که حالت استاندارد را بدانید.

حداقل برای حفظ شارژ بین 45 تا 75 درصد تلاش کنید.

در صورتی که شاید سخت باشد که مقدار باتری گوشی را همیشه در حدی 60 تا 70 قرار دهید شاید راه حل بهتر برای اینه هر دقیقه دست به شارژ دنبال پریز نگردید این است که حداقل میزان شارژ را رعایت کنید، یعنی 45 درصد.
برای باتری گوشی های هوشمند مقدار شارژ 45 تا 75 درصد مقداری استاندارد است. البته این کار هم باز برای اکثر کاربران محدودیت هایی دارد اما اگر به طور معمول شارژ تلفن همراه خود را بین 25% تا 75% نگه دارید ؛ به احتمال زیاد آسیب زیادی را متوجه گوشی نخواهید کرد.

mobile charge

هرگز باتری گوشی خود را به طور کامل شارژ نکنید

این تصور که آنقدر از گوشی استفاده کنیم تا بعد از خاموش شدن گوشی، آن را فول شارژ کنیم و شارژ موبایل را صد در صد قرار دهیم اشتباه است. شارژ کامل باتری تا 100% و کمتر از 25% طول عمر باتری را کاهش می دهد.
با توجه به اطلاعات دانشگاه باتری  “لازم نیست باتری های لیتیوم –یونی را کامل شارژ کرد. در واقع بهتر است که بطور کامل باتری را شارژ نکنید چون میزان ولتاژ بالا به باتری استرس وارد کرده و در بلند مدت باعث آسیب و پوسیدگی آن می شود.

شما نباید تلفن خود را در طول شب به شارژ متصل کنید.

من بحث های زیادی را در مورد اثرات گوشی های هوشمند در طول یک شب دیده ام.
اما اگر شارژ 100 درصدی موجب آسیب به گوشی شما و کاهش طول عمر آن می شود ؛ شما باید از آن پرهیز کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

این مطالب را هم مطالعه کنید

چگونه گوشی خودرا با نور شارژ کنیم؟

زاهد

نظر شما چیه؟

سه × 4 =