19.8 C
تهران
۱۴۰۳-۰۲-۰۱
مجله تک دیتا
اخبار جدید

نوت 20 و نوت 20 اولترا جدیدترین پرچم‌دار سامسونگ

نوت 20

نوت 20 و نوت 20 اولترا جدیدترین پرچم‌دار سامسونگ


سامسونگ گلکسی نوت 20 و نوت 20 اولترا را معرفی کرد

امسال مهندسان سامسونگ دست به تغییراتی جدید در مدل مورد انتظار یعنی گلکسی نوت 20 زده‌اند. گفته می‌شود که این گوشی با رنگ برنزی عرضه‌شده و از نمایشگری بزرگ‌تر به نسبت مدل‌های سال قبل بهره خواهد برد. همچنین تغییراتی نیز در جهت بهبود عملکرد قلم اس پن لحاظ خواهد شد.

گلکسی نوت ۲۰، قدرتمندترین دیوایس سری نوت سامسونگ در طول تاریخ است. در این حال یک کامپیوتر پرقدرت جیبی است که می‌تواند بهترین تجربه گیمینگ را نیز در اختیار شما بگذارد. این محصول در دو نسخه نوت ۲۰ و نوت ۲۰ اولترا عرضه خواهد شد.

طراحی نوت 20

گوشی جدید نوت 20 سامسونگ از یک صفحه نمایشگر بزرگ بهره برده است. Samsung Galaxy Note 20 و برادر بزرگ‌ترش یعنی Samsung Galaxy Note 20 Ultra  از یک نمایشگر مسطح در مدل معمولی و یک نمایشگر با لبه‌های منحنی برای مدل اولترا استفاده کرده است.

از تغییرات مهم این مدل جدید گوشی سامسونگ ، نوع چینش دوربین‌های گوشی است که به‌صورت یک ماژول مستطیلی شکل بزرگ به رنگ مشکی به‌کاررفته است و برآمدگی قابل توجه نسبت به سطح بدنه دارد. در این ماژول، ۳ دوربین و یک فلاش LED وجود دارد. البته ضخامت ماژول دوربین این گوشی به ۸٫۱ میلی‌متر می‌رسد که نسبت به ماژول ۸٫۸ میلی‌متری اس ۲۰ اولترا اندکی باریک‌تر است.

نوت20 اولترا در رنگ‌های برنزی، مشکی و سفید عرضه خواهد شد و نوت 20 معمولی هم در رنگ‌های  خاکستری (Mystic Grey)، برنزی(Mystic Bronze) و سبز (Mystic Green) عرضه می‌شود. این گوشی‌ها با بهره‌گیری از طراحی مات جذاب‌تر شده‌اند و جای اثرانگشت بسیار کمتر در پنل پشتی می‌ماند.

سامسونگ برای مهار هزینه‌ها و پایین نگه‌داشتن قیمت این گوشی، از قاب پشتی پلاستیکی براق شبیه به شیشه، به جای خود شیشه استفاده کرده است. حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش اکنون به حداقل خود رسیده‌اند، رنگ‌ها به‌صورت سایه و روشن روی قاب پشتی پخش‌شده‌اند و یکرنگ جدید برنزی نیز به این محصول اضافه شده است.

از ویژگی‌های مهم سری نوت، قلم گوشی است که در هر سری باکیفیت بالاتری عرضه می‌شود. قلم اس پن جدید در نسل جدید نوت عملکردی پیشرفته‌تر را ارائه می‌کند. تأخیر قلم در S Pen جدید همراه نوت 20 از حدود ۴۶ میلی‌ثانیه به ۲۶ میلی‌ثانیه کاهش پیدا کرده و نصف شده است. این تأخیر حتی در مدل اولترا به ۹ میلی‌ثانیه نیز می‌رسد و این یعنی یادداشت کردن همانند یک‌قلم واقعی روی یک کاغذ!

باقابلیت‌های Air Actions یا جسچرهای حرکتی این امکان به شما داده می‌شود که از راه دور با گوشی خود ارتباط برقرار کرده و فرمان‌هایی را نیز از فاصله دور به آن بدهید. در سری جدید ۵ فرمان به این جسچرهای حرکتی اضافه‌شده است که شامل رفتن به صفحه قبل، رفتن به صفحه هوم، دسترسی به اپلیکیشن‌های اجراشده اخیر و غیره است.

نوت 20

مشخصات سخت‌افزاری گلکسی نوت 20

گلکسی نوت 20 کمی نسبت به اولترا کوچک‌تر است و نمایشگری ۶٫۷ اینچی OLED دارد که رزولوشن ۱۰۸۰p دارد. می‌توان گفت این گوشی طراحی عامه‌پسند‌تری دارد و نمایشگر آن در گوشه‌ها گرد‌تر است و حاشیه‌های نمایشگر بیشتر است.  نمایشگر این گوشی ۶۰ هرتزی است و حافظه داخلی آن را هم نمی‌توانید افزایش دهید و گلکسی نوت 20 تنها در یک مدل ۱۲۸ گیگابایتی قابل خریداری است. این نرخ رفرش در نسخه اصلی مطابق نمایشگر تمام گوشی‌های پرچم‌دار برند سامسونگ، هنوز هم می‌تواند عملکرد بسیار خوبی در نمایش محتوای بصری داشته باشد.

در بخش دوربین ، دوربین اصلی حس‌گر ۱۲ مگاپیکسلی ، دوربین اولترا واید سنسور ۱۲ مگاپیکسلی و درنهایت دوربین تله‌فتو ۶۴ مگاپیکسلی دارد.  فیلم‌برداری 8K هم با همین دوربین تله‌فتو انجام می‌شود. به دلیل نبود دوربین پریسکوپی، این گوشی تنها تا ۳۰ برابر زوم را برای شما انجام می‌دهد.

باتری این محصول ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ظرفیت دارد و در داخل جعبه گوشی، یک شارژر ۲۵ وات هم قرار دارد که می‌تواند به لطف فناوری شارژ سریع Super Fast Charge، در عرض ۳۰ دقیقه ۵۰% گوشی شما را شارژ می‌کند و باتری را آماده‌ی استفاده در کل طول یک روز خواهد کرد.  شما از گوشی نوت 20 خود به عنوان یک پاور بانک بی‌سیم نیز می‌توانید استفاده کنید و برای شارژ سایر محصولاتتان ازجمله گلکسی واچ ۳ نیز استفاده کنید.

 پردازنده آن نیز همان اسنپدراگن ۸۶۵ پلاس و یا اگزینوس ۹۹۰ است. تمام ویژگی‌های نرم‌افزاری که در مدل اولترا وجود دارند نیز در گوشی نوت 20 معمولی وجود دارد. این چیپست در کنار یک رم پیشرفته از نوع LPDDR5 با سرعت یک و نیم برابری در مقایسه با یک رم LPDDR4 به همراه ۲۰ درصد مصرف باتری کمتر، پکیج قدرت کاملی را در اختیار شما می‌گذارند.

مشخصات سخت‌افزاری گلکسی نوت 20  ULTRA

نمایشگر گوشی اندازه‌ای ۶٫۹ اینچی دارد و رزولوشن آن‌هم ۱۴۴۰p است. این نمایشگر OLED همچنین از نرخ تجدید ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند.  سه دوربین در بخش پشتی این گوشی قرارگرفته که دوربین اصلی سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی دارد. گلکسی نوت 20 اولترا درزمینهٔ فوکوس خودکار از ویژگی نرم‌افزاری جدید بهره می‌برد تا بتواند سریع‌تر از گلکسی اس ۲۰ اولترا فوکوس کند. همچنین ازنظر سخت‌افزاری سامسونگ یک ماژول فوکوس لیزری در این گوشی قرار داده است. سامسونگ تصمیم گرفته تا زوم حداکثری این گوشی را به ۵۰x کاهش دهد که درنهایت باعث می‌شود نتیجه شارپ تر و بهتری را نسبت به زوم صد برابری شاهد باشیم.

پردازنده این گوشی در نسخه‌های اروپا، اسنپ‌دراگن ۸۶۵ پلاس خواهد بود و در کشورهای دیگر ازجمله ایران و آمریکا با پردازنده Exynos 990 عرضه می‌شود. 12 گیگابایت حافظه رم به‌اضافه امکان افزایش حافظه داخلی به کمک SD Card نیز در این محصول فراهم‌شده است. باتری این گوشی هم ۴۵۰۰ میلی‌آمپری است.

این گوشی با استفاده از آنتن‌های UWB می‌تواند اطلاعات را با گرفتن گلکسی نوت 20 اولترا به سمت دستگاهی دیگر که UWB دارد، ارسال کرد. این کار مخصوصاً برای باز کردن قفل خودروها کاربردی است.

تاریخ عرضه و قیمت سامسونگ گلکسی نوت 20

سامسونگ گوشی Galaxy Note 20 را با ۸GB رم و ۱۲۸GB حافظه داخلی در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. این شرکت همچنین اعلام کرده در صورت پیش‌خرید این گوشی‌ها می‌توانند تا یک‌سوم قیمت برای خرید گلکسی نوت 20 هزینه کنند. نوت 20 از تاریخ ۳۱ مردادماه و باقیمت ۹۹۹ دلاری وارد بازارهای جهانی خواهد شد.

4.8/5 - (9 امتیاز)

نظر شما چیه؟

20 + نه =