25.7 C
تهران
۱۴۰۳-۰۱-۳۱
مجله تک دیتا
اخبار جدید

معرفی گوشی گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس توسط سامسونگ

گلکسی نوت 10

گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس سامسونگ


در کنفرانس معرفی محصول سامسونگ در پنجشنبه 17 مرداد، ساعت 00:30 بامداد بوقت تهران، شرکت سامسونگ اقدام به معرفی و عرضه محصولات جدید خود در بازار جهانی کرد. در این مراسم طی یک معرفی با شکوه گوشی گلکسی نوت 10 و برادرش نوت ۱۰ پلاس معرفی شد.در این مراسم سامسونگ با رونمایی گلکسی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس، به یک سال شایعه در مورد فبلت‌های مورد‌انتظارش پایان داد.

در این مراسم مدیرعامل سامسونگ ضمن خوش آمدگویی و ژاسخ به ابراز احساسات تماشاچیان گفت امروز خوشحال هستیم که ابزاری به شما معرفی می‌کنیم که ترجمه‌ای از خلاقیت را به دنیا ارائه می‌دهد. بعد از صحبت های وی،  تلفن همراه هوشمند گلکسی نوت 10 سامسونگ با قابلیت اتصال به اینترنت 5G و ارائه سرعت و عملکرد بالاتری نسبت به نسلهای پیشین خود، معرفی شد.

گلکسی نوت 10

دوربین گوشی Galaxy Note 10

گلکسی نوت 10 با قابلیت فراوانی که در دوربین آن قرار گرفته می تواند حرف های زیادی برای گفتن در بازار امروز موبایل جهان داشته باشد. ویژگیهای بسیاری در دوربین نوت 10 بهبود یافته است. در این گوشی هنگامی عکاسی و فیلمبرداری عملکرد ضد لرزش ارتقا یافته و می توان به راحتی بدون هرگونه لرزشی بهترین تصاویر را ثبت کرد.

همچنین قابلیت دیگری که به بخش فیلمبرداری این گوشی اضافه شده بسیار جذاب است و آن این است که در ویدیوها می‌توان از ویژگی محو شدن پس زمینه یا به اصطلاح بوکه استفاده کرد. قابلیت دیگری نیز موسوم به Zoom-in Mic در نرم‌افزار دوربین وجود دارد که به‌موجب آن، بر صدای سوژه تمرکز می‌شود و نویز پس‌زمینه کاهش می‌یابد.

این گوشی ها با قابلیت فراوانی که در دوربین آن قرار گرفته می تواند حرف های زیادی برای گفتن در بازار امروز موبایل جهان داشته باشد. ویژگیهای بسیاری در دوربین نوت 10 بهبود یافته است. در این گوشی هنگامی عکاسی و فیلمبرداری عملکرد ضد لرزش ارتقا یافته و می توان به راحتی بدون هرگونه لرزشی بهترین تصاویر را ثبت کرد.

همچنین قابلیت دیگری که به بخش فیلمبرداری گلکسی نوت 10 اضافه شده بسیار جذاب است و آن این است که در ویدیوها می‌توان از ویژگی محو شدن پس زمینه یا به اصطلاح بوکه استفاده کرد. قابلیت دیگری نیز موسوم به Zoom-in Mic در نرم‌افزار دوربین وجود دارد که به‌موجب آن، بر صدای سوژه تمرکز می‌شود و نویز پس‌زمینه کاهش می‌یابد. دوربین پشتی سه‌گانه‌ (12+16+12) و سلفی 10 مگاپیکسلی از ویژگی های خارق العاده این گوشی های پرچمدار جدید می باشند؛ در این دوربین ها از حسگر ToF موسوم به DepthVision‌ جهت جمع‌آوری اطلاعات عمق تصویر استفاده می شود.

سامسونگ همچنین قابلیت جدیدی به نام  3D Scanner را برای اسکن سه بعدی اجسام در گلکسی نوت 10 قرار داده که با استفاده از آن می توانید اشیاء را تا ابعاد 80×80×80 سانتیمتر اسکن کنید و مدل سه بعدی بسازید.

صفحه نمایش

فبلت‌های جدید سامسونگ یا گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس با نمایشگرهای 6.3 و 6.8 اینچی خود و البته لبه‌ هایی خمیده‌، تقریبا کل نمای جلوی گوشی را پوشانده‌اند این نمایشگر  با وضوح +FHD یا ۲۲۸۰ × ۱۰۸۰ پیکسل و +QHD یا ۳۰۴۰ × ۱۴۴۰  خود تصاویر فوق العاده جذابی را به نمایش می گذارد. Cpu استفاده شده این فبلت ها هم، اولین پردازنده‌ی ۷ نانومتری سامسونگ به نام اگزینوس 9825 می باشد که نسخه ی بهبودیافته از اگزینوس 9820 می باشد.

گوشی نوت 10 سامسونگ در دو اندازه 6.8 اینچی و 6.3 اینچی عرضه خواهد شد. صفحه نمایش بزرگ یکی از مشخصات اصلی سری نوت سامسونگ به شمار می‌رود. این گوشی دارای بیشترین نسبت صفحه به بدنه در خانواده نوت است. جنس صفحه نمایش نوت 10 داینامیک امولد خواهد بود.

باتری و حافظه

انرژی مورد نیاز گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس را باتری با ظرفیت 3500 و 4300 میلی‌آمپرساعتی تأمین خواهد شد و هر دو گوشی نیز از فناوری شارژ Super Fast Charging پشتیبانی می‌کنند. اما سامسونگ برای استفاده از این باتری های حجیم مجبور به حذف جک 3.5 میلیمتری صدا شده است.

حافظه‌ی رم ۸ و ۱۲ گیگابایتی برای گلکسی نوت و حافظه‌ی رم ۱۲ گیگابایتی برای گلکسی نوت ۱۰ پلاس استفاده شده است. نسخه‌ی LTE هر دو گوشی از قابلیت دو سیمکارت پشتیبانی خواهد کرد؛ اما نسخه‌ی 5G گلکسی نوت 10 پلاس تنها به‌صورت تک‌سیم عرضه خواهد شد!

قلم جادویی SPEN

اما در این مراسم از قلم ویژه سامسونگ برای این گوشی ها هم رونمایی شد.

قلم S Pen جدید سامسونگ با پشتیبانی از ژست‌های حرکتی بدون نیاز به تماس با نمایشگر معرفی شد، این یعنی قلم جدید اس پن که در این گوشی قرار گرفته، می‌تواند بدون لمس نمایشگر، با گوشی کار کند. وجود حسگر ۶ جهته و ارتباط بلوتوثی خود، قادر است تا دستورهای صادر شده از طریق ژست‌ های حرکتی را به گلکسی نوت 10 منتقل کند و می‌تواند به عنوان شاتر وایرلس دوربین هم کار کند. همچنین، دو حسگر ژیروسکوپ و شتاب‌سنج هم در این قلم تعبیه شده اند تا امکان سنجش موقعیت و حالت قلم فراهم شود. این قلم امکان ثبت پرتره را از خود کاربر را نیز فراهم می‌کند. این گوشی همچنین به کمک قلم اس پن و دوربین حرفه‌ای اش قابلیت ساخت اموجی‌ها با کمک واقعیت افزوده را نیز ارائه می دهد.

طبق اعلام سامسونگ نوت 10 با قیمت 949 دلار (حدود 11.5 میلیون تومان) و نوت 10 پلاس نیز با قیمت 1099 دلار (حدود 13 میلیون و 210 هزار تومان) در چهارم شهریور ماه به بازار عرضه می شوند.

جدول مقایسه نوت 10 و نوت 10 پلاس

4.2/5 - (6 امتیاز)

نظر شما چیه؟

هجده − پانزده =