13.9 C
تهران
۱۴۰۳-۰۱-۰۹
مجله تک دیتا
اخبار جدید

بررسی تخصصی گوشی نوکیا 5

خرید گوشی نوکیا 5

بررسی و خرید گوشی نوکیا 5


نوکیا امروزه بسیار پرکار شده است چند وقتی شاهد کم کاری های نوکیا بودیم ولی از سال 2015 به بعد فعالیت چشم گیرانه ای از کمپانی نوکیا را در عرصه موبایل دیده ایم .

پس از رونمایی از گوشی نوکیا 3 و نوکیا 2 , کمپانی اچ ام دی تصمیم به تولید و رونمایی از یک گوشی میان رده در کنار کیفیت بالا وقیمت مناسب کرده است .

می توان گفت نوکیا پس از تولید موبایل های با سیستم عامل نوکیا تقریبا شکسا خورد و این بار با قدرتی بیشتر از قبل و شکوفایی اندروید در مدل های جدید گوشی توانسته توجه خیلی از مشتریان و رقبار را به خود جلب کند . با تک دیتا در نقد بررسی گوشی نوکیا 5 همراه باشید .

توضیحات اجمالی گوشی نوکیا 5


کمپانی اچ ام دی گلوبال در نوکیا 5 از یک صفحه نمایش با کیفیت HD بهره می برد و با حافظه داخلی 16 گیگابایت به کاربر اجازه می دهد مشکلی در ذخیره سازی اطلاعات و نصب بازی ها نداشته باشد .

گوشی نوکیا 5 از یک حافظه دو گیگابایتی در کنار یک پردازنده 8 هسته ای استفاده بهره می برد که برا یگوشی میان رده کاملا مناسب به نظر می رسد . دوربین عکاسی این گوشی از یک سنسور با کیفیت 13 مگاپیکسلی استفاده کرده است که با توجه به نظر سنجی ها میتواند عکس های با کیفیت بالایی را برای شما ثبت کند . در ادامه بیشتر با قابلیت ها موبایل نوکیا 5 آشنا خواهید شد .

قیمت و مشخصات نوکیا 5

صفحه نمایش

نوکیا 5 از یک صفحه نمایش با اندازه 5.2 اینچی استفاده می کند با تکنولوژی IPS از نوع LCD بهره می برد که رزولوشن 1280*720 را در خود جای داده است تمامی عکس ها و متن ها کاملا واضح هستند که برای تماشای فیلم و خواندن متون کاملا مناسب است .

حداکثر روشنایی نمایشگر نوکیا ۵، معادل ۵۶۷ نیت است که برای نمایشگر یک گوشی میان‌رده، میزان مناسبی است. نسبت کنتراست نمایشگر ۹۱.۵ است که در مقایسه با گوشی‌های هم‌رده، عدد رضایت بخشی محسوب نمی‌شود.

نوکیا 5 از زاویه دید خوبی برخوردار است اگرچه بهترین موقعیت دید زمانی است که چشم شما مقابل صفحه نمایش قرار بگیرد اما با انحراف به گوشه های صفحه نمایش شاهد سیاه شدن صفحه و کاهش کیفیت صفحه نخواهید بود .

یکی از قابلیت های صفحه نمایش نوکیا 5 که HMD Gloval درآن گنجانده است تکنولوژی پولارایزر است . این تکنولوژی مانع از انعکاس بسیاری از تشعشات محیط می شود و همین کار کیفیت و خوانایی صفحه نمایش را در زیر نور آفتاب چندید برابر میکند. در نهایت صفحه نمایش این گوشی را می توان مورد قبول و بدون نقص دانست .

بررسی نوکیا 5

طراحی و کیفیت ساخت


باگر برای اولین بار گوشی نوکیا 5 را در دست بگیرید به خوش دست بودن و زیبایی آن پی خواهید برد . می توان گفت نوکیا  برای ساخت و طراحی این گوشی تمامی خلاقیت خود را استفاده کرده است  .

نوکیا 5 از یک بدنه فلزی کاملا زیبا استفاده کرده است که قدرت و استحکام آن را در برابر ضربه و فشار چندین برابر کرده است . جنس استفاده شده در این محصول کاملا مرغوب و در جه یک بود و پس از استفاده از آن حس یک پرچمدار گران را به شما منتقل خواهد کرد .

نوکیا در این گوشی از پوشش مات برای پشت گوشی استفاده کرده است  که نگرانی شما را در جهت جذب اثر انگشت و عرق از بین ببرد . اگر شما هم از دسته افرادی هستید که وجود لک و عرق بر روی موبایل شما را اذرده میکند با خرید گوشی نوکیا 5 این مشکل شما برطرف خواهد شد .

در پشت گوشی نوکیا 5 یک لنز دوربین به همراه یک فلش قرار گرفته شده است که طراحی آن را به سمت مینیمال سوق داده است . کلید های کنترل صدا و پاور دستگاه نیز در سمت راست دستگاه طراحی شده است که دسترسی شما به این دکمه هارا بسیار ساده کرده است .نسبت صفحه نمایش به بدنه گوشی نوکیا 5 هفتاد درصد است که بقیه درصد باقی مانده صرف کلید های ناوبری و دوربین سلفی شده است .

دوربین نوکیا 5

اسپیکر و نرم افزار


نوکیا 5 هم مانند اکثر گوشی های میان رده از یک بلندگو منو استفاده می کند که کیفیت وبلندی صدای آن قابل قبول است . اگر علاقه به گوشی دادن موسیقی در محیط های باز هستید موبایل نوکیا 5 میتواند گزینه‌ خوبی باشد . ولی اگر ریزبینانه به ساهت این اسپیکر دقت کنیم اگر صدای گوشی در حدود 60-70 باشد شاهد صدای با کیفیت و مطلوبی هستیم ولی با بلند کردن صدا و شنیدن موسیقی با حداکثر صدا , کمی خش در موسیقی شنیده می شود .

نوکیا قبل از استفاده از سیستم عامل اندروید و با توجه به قرار دادی که با کمپانی مایکروسافت داشت  اقدام به تولید گوشی هایی با سیستم عامل ویندوزفون کرده بود که امروزه محبوبیت خود را میان کاربران از دیت داده است  که پس از جدا شدن نوکیا از مایکروسافت و پیوستن این کمپانی به اچ ام دی گلوبال که یک شرکت فنلاندی است نوکیا گوشی های خودرا با سیستم عامل محبوب و پرطرفدار اندروید وارد بازار کرده است .

امروزه با توجه به افزایش برنامه ها و نرم افزار های اندرویدی کاربران علاقه مند به استفاده از سیستم عامل های به روز دارند در این جهت نوکیا نیز به طور پیش فرض  گوشی نوکیا 5 را به اندروید 7.1.1 مجهز کرده است . براساس گفته های کمپانی اچ ام دی کلوبال نوکیا 5 تمامی به روزرسانی هارا  از جمله اپدیت های نرم افزاریو بسته های امنیتی را تا 18 ماه دیگر دریافت خواهد کرد . گویا این تخمین درست بوده است چون پس از روشن کرد گوشی نوکیا 5 پیغامی مبنی بر اپدیت پسته امنیتی را دریافت خواهید کرد .

ظاهر بصری و محیط سیستم عامل نوکیا 5 شباهت زیادی اندروید خام دارد ولی نوکیا سعی کرده است تغیراتی را در این نسخه انجام دهد مانند ابی کردن ایکن ها ,  این تغییر طراحی آیکون‌ها، ما را به یاد رابط کاربری گوشی نوکیا N9 می‌اندازد؛ گوشی‌ محبوبی که از سیستم‌عامل می‌گو استفاده می‌کرد.منوی برنامه ها و تنظیمات کاملا روان هستند و با توجه به پردازنده قوی این گوشی لگ و کندی احساس نمی شود .

موبایل نوکیا 5

دوربین


دوربین گوشی Nokia 5 از یک سنسور با کیفیت 13 مگاپیکسل استفاده میکنپ که دریچه دیافراگم این سنسور برابر F0.2 می باشد انتظار زیادی نباید از  دوربین گوشی نوکیا 5 داشته باشید در مقایسه با نوکیا 6 این گوشی از کیفیت پایین تری برخوردار است و نمی تواند مانند نوکیا 6 تجربه عکاسی بالایی را  دراحتیار شما قرار دهد . اگر خیلی به دوربین گوشی اهمیت می دهید وخیلی به کیفیت دوربین اهمیت می دهید پس از عکاسی متوجه خواهید شد که جزیات به شفافیت بالا در عکس دیده نمی شود و نقص هایی در این دوربین دیده می شود . عکس برداریو فیلم برداری نوکیا 5 در نور شب چندان رضایت بخش نیست . البته نباید قیمت این گوشی و میان رده بودن آن را از یاد ببریم .

ولی درعوض دوربین سلفی گوشی نوکیا 5 از قسمت های جذاب این موبایل محصوب می شود . دوربین 8 مگاپیکسلی این گوشی میتواند عکس های با کیفیت بالایی را ثبت کند و با زاویه 84 درجه ای که دارد نیاز شما از استفاده از مونوپد از کاهش می دهد . البته یکی از قابلیت های ویژه این دوربین قابلیت فوکوس خودکار می باشدکه به عنوان مزیت نوکیا 5 میتوان به آن نگاه کرد .

نقد و بررسی نوکیا 5

سخت افزار و عملکرد باتری


نوکیا 5 به یکی از جدیدترین تراشه‌های سری 400 کوالکام مجهز شده است. این مدل که اسنپدراگون 430 نام دارد، تراشه‌ای رده‌میانی محسوب می‌شود. اسنپدراگون ۴۳۰ با معماری 28 نانومتری ساخته شده است و درون آن، پردازنده‌ای 64 بیتی 8 هسته‌ای با هسته‌های کورتکس A53 قرار دارد.

این پردازنده در کنار 2 گیگابایت رم قرار گرفته شده است که انجام محاسبات و اجرای بازی ها و برنامه هارا افزایش دهد .

شما میتوانید بسیاری از برنامه ها و نرم افزار های جدید را با اینگوشی بدون هیچ کندی و لگ اجرا کنید .

یکی از قابلیت های خوب نوکیا 5 استفاده از دوسیم کارت همزمان می باشد که پورت سیم کارت آن از درگاه حافظه خارجی جدا میباشد و شما میتوانید به راحتی در کنار حافظه Sd از سیم کارت دوم نیز استفاده کنید . وشما میتوانید توسط یک تبدیل فلش های خود را توسز تکنولوژی OTG به موبایل خود متصل کنید .

نوکیا 5 از یک باتری 3000 میلی آمپری جدانشدنی تغذیه می کند که با توجه به تست های انجام شده شما میتوانید با یک بار شارژ به 15 ساعت به تماشای فیلم و سریال بنشینید . پس اگر به دیدن فیلم و سریال علاقه دارید می توانید با نوکیا 5 ساعت ها به دیدن فیلم و سریال بنشینید .

از این رو استفاده از اندروید سبک و همچنین استفاده از پردازنده اسنپدراگون 430 شاهد داغ شدن پشت گوشی نخواهید بود و می تواند به راحتی با موبایل خود کار کنید.

Nokia 5

قابلیت اثر انگشت


کمپانی اچ ام دی گلوبال تصمیم کرفته است در گوشی نوکیا 5 برای امنیت بیشتر از حسگر اثر انگشت استفاده کند . این دمکه بر روی دکمه هوم طراحی شده است و فرایند احراز هویت تسط این سنسور حدود 1.5 ثانیه طول می کشد کار با این سنسور بسیار راحت است فقط کافی است که این سنسور را در تنظیمات گوشی فعال کنید . ناکفته نمایند که دکمه هوم فقط کاربرد حسگر اثرانگشت را دارد و از فرمان های لمسی پشتیبانی نمی کند .

نوکیا 5

نتیجه گیری


نوکیا 5 یکی از گوشی های میان رده کمپانی نوکیا می باشد که با کیفیت بالا تولید شده است . نوکیا تمامی سعی خود را کرده است که کیفیت را در کنار قیمت مناسب به مشتریان عرضه کند و با پشتیبانی و سیستم عامل های به روز ارزش خرید محصول های خود را چندین برابر می کند .

دوربین مناسب و بدنه خوش ساخت توانسته توجه بسیاری از کاربران مخصوصا طرفدار های نوکیا را را به خود جلب کند .

هم اکنون میتوانید برای خرید گوشی نوکیا 5 با گارانتی به فروشگاه اینترنتی دونامال سر بزنید .

5/5 - (1 امتیاز)

نظر شما چیه؟

نه − چهار =