19.9 C
تهران
۱۴۰۳-۰۲-۰۵
مجله تک دیتا
اخبار جدید

اپل: کار نکردن Face ID هنگام معرفی آیفون X، ابداً نشانه شکست نیست

«تنها قابلیت متمایز و مهم آیفون X که همان سیستم تشخیص چهره یا Face ID است، با شکست مواجه شد  و به این ترتیب این‌که بتوانید در روز صدها یا هزاران بار گوشی‌تان را با یک نگاه قفل یا رمزگشایی کنید، تنها یک خیال خام است!» این جملات شاید در ذهن بیشتر افرادی که مراسم معرفی آیفون X را تماشا می‌کردند، درست همان لحظه‌‌ای که Face ID کار نکرد و کریگ فدریگی روی صحنه پیش چشم میلیون‌ها مخاطب هول شد، مرورشده باشد!

فدریگی گفت: «رمزگشایی این گوشی به‌سادگی  یک نگاه است…» سپس گوشی را برداشت: «و این یعنی …» همین لحظه بود که تماشاگران فهمیدند احتمالا یک جای کار می‌لنگد چون فدریگی مشخصا هول شده بود. بله… Face ID چهره‌ی او را نشناخت و آیفون X کد عبور را از او درخواست کرد. اینجا بود که فدریگی سراغ گوشی زاپاس رفت و خوشبختانه از اینجا به بعد همه‌چیز به خوبی پیش رفت. کنفرانس تمام شد اما همچنان این سوال باقیست که ماجرا از چه قرار بوده؟

نماینده‌ی اپل: این اتفاق نه‌تنها از خطای Face ID خبر نمی‌دهد بلکه نشان از امنیت بالای آیفون دارد.

یکی از مقامات رسمی اپل در گفت‌وگو با یاهو توضیح داده: «این اتفاق نه‌تنها از خطای Face ID خبر نمی‌دهد بلکه نشان از امنیت بالای گوشی دارد؛ چرا که قبل از این‌که فدریگی روی صحنه بیاید، گروهی از افراد پشت صحنه درمورد گوشی  دمو کنجکاوی می‌کرده و تلاش کرده بودند با استفاده از سیستم تشخیص چهره آن را رمزگشایی کنند اما خب آن‌ها که فدریگی نبودند و گوشی به‌خوبی این را تشخیص داده بود. سپس همان‌طور که باید عمل می‌کرده، عمل کرده و برای حفظ امنیت کاربر پس از چندبار دریافت اطلاعات ورودی اشتباه، درخواست کد عبور داده است.»

البته این‌که آیفون جدید واقعا با چندبار دریافت اطلاعات غلط، درخواست کد عبور می‌دهد، هنوز موضوع بحث برخی کارشناسان است و گروهی هنوز توجیه اپل را در این‌باره نپذیرفته‌اند.

Rate this post

۲ نظرات

نیلوفر ۱۳۹۶-۰۸-۲۱ در ۱۳:۲۱

ممنون از اینکه تجربه تون رو با ما به اشتراک گذاشتید دوست
عزیز. سلامت باشید.

پاسخ
سینا زاهد ۱۳۹۶-۰۸-۲۴ در ۰۹:۳۶

خواهش میکنم
خوشحال میشیم که کمکتون کنیم

پاسخ

نظر شما چیه؟

سیزده − 4 =