10.7 C
تهران
۱۴۰۳-۰۲-۰۵
مجله تک دیتا
مقالات تخصصی

کفپوش اپوکسی | مزایا و نکات کلیدی در انتخاب کف‌پوش

کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی


اپوکسی ماده‌ای پلیمری است که در ابتدا به حالت مایع است و سپس با کمک واکنش‌های شیمیایی تبدیل به ماده‌ای جامد می‌شود.
کفپوش اپوکسی پوششی از جنس پلیمر است که روی بتن یا موزاییک در لایه‌های مختلف اجرا می‌شود.
کنترل‌های محیطی در مبحث طراحی دیتاسنتر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
از تنظیم دمای هوا تا درجه رطوبت برای محیط دیتاسنتر به‌منظور جلوگیری از آسیب به تجهیزات حساس همگی جزو کنترل‌هایی است که باید انجام شود.
در طراحی و ساخت یک دیتاسنتر و مرکز داده جدید یا تبدیل و به‌روزرسانی یک مرکز داده قدیمی به استانداردهای جدید ، سرمایه‌گذاری روی نوع کف‌پوش، به کنترل محیط و محافظت از تجهیزات کمک شایانی می‌کند.
اگر دیتاسنتر – مرکز داده شما دارای کف‌پوش بتنی باشد ؛ نصب پوشش این کف پوش یک گزینه اقتصادی خواهد بود که مزایای فراوانی را به همراه خواهد داشت.
با ما همراه باشید تا برخی از مزیت‌های کف‌پوش اپوکسی را بازگو کنیم.

افزایش مقاومت

کفپوش اپوکسی یا پولی‌ پوکساید، نوعی بسپار ترموست است که از واکنش سخت‌کننده‌ی پولی‌آمین با رزین اپوکساید حاصل می‌شود و این امر زیرساخت مستحکم‌تری را ایجاد می‌کند.
این کف پوش بسیار بادوام و به اندازه کافی قوی است و توان تحمل هزاران کیلوگرم فشار را دارد.
سطح نیمه انعطاف‌پذیر آن قابلیت مقاومت در برابر ترک‌خوردگی را به میزان قابل‌توجهی بالا می‌برد بطوریکه این مقاومت در هنگام جابه‌جایی و کشش اجسام سنگین نیز مشهود است.
کف پوشی با ضخامت ۴ میلیمتر، افزایش مقاومت فشاری بتون را تا ۱۱۰۰ kg/cm2 را در بر دارد.

تمیزکاری

یک پوشش اپوکسی ، گردوغبار تولیدشده توسط بتن را از بین برده و می‌تواند از وجود رطوبتی که از زیرزمین و از میان بتن نشر پیدا می‌کند جلوگیری نماید. سطح صاف اپوکسی سبک و کم حجم بوده و از ایجاد هرگونه گرد و غبار جلوگیری می‌نماید.
اپوکسی در برابر نفوذ مایعات نیز مقاوم بوده و این بدین معنی است که هر گونه نشت آب و نفوذ به زیرساخت تحت کنترل درآمده و به آسانی تخلیه شود. اپوکسی  جذب آب ندارد و از نفوذ مایعات، روغن و غیره به بتن جلوگیری می‌کند.

تطبیق‌پذیری

کفپوش اپوکسی تقریباً برای هر قسمت از ساختمان شما مناسب است. اپوکسی می‌تواند یک نمای زیبا را ایجاد کند و فضایی با امکان تمیز شوندگی بالا ایجاد کند به‌طوری‌که می‌توان از اپوکسی در مناطق استراحت کارکنان نیز استفاده کرد.
برای اتاق‌های سرور در مراکز کنترل داده (دیتاسنتر)، اپوکسی سطح کف را به خوبی تقویت می‌کند. در صورت نیاز می‌توان از اپوکسی برای صفحات فلزی کف کاذب نیز استفاده نمود.

اپوکسی
زیبایی کف

در طراحی دیتاسنتر – مرکز داده علاوه بر رعایت اصول و استانداردهای مربوط به این حوزه اصول زیبایی‌شناسی در یک طراحی کامل و جامع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تأثیرات رنگ‌های مختلف بر روی کارکنان و بازدیدکنندگان از دیتاسنتر نیز از اهمیت‌های ویژه‌ای برخوردار است. کفپوش اپوکسی در طیف گسترده‌ای از رنگ‌های پر جنب‌وجوش و الگوهای متنوع در تکمیل کردن یک طراحی شکیل می‌تواند بسیار مورد توجه باشد.

از برخی مزایای دیگر کف‌پوش اپوکسی می‌توان به مقاوم در برابر اسیدها و بازها ، اجرای آسان ، مقاومت در برابر حرارت و آتش‌سوزی ، قابلیت شستشو اشاره کرد.
از این نوع کف‌پوش می‌توان علاوه بر دیتاسنترها، در بیمارستان‌ها ، مراکز و مجتمع‌های تجاری ، انبارها ، پارکینگ‌ها ، کف‌پوش کارخانه‌ها صنعتی ، نیروگاه‌ها و مناطق مختلف دیگر استفاده کرد.

شرکت تک دیتا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب و ارائه بهترین پیشنهاد کاری و قیمتی می‌تواند شما را در انتخاب بهترین‌ها یاری فرماید.

4.9/5 - (11 امتیاز)

نظر شما چیه؟

هشت − 1 =