12.8 C
تهران
۱۴۰۳-۰۱-۱۰
مجله تک دیتا
علمی و آموزشی

8 راهکار کارآفرینان موفق در مبارزه با تبعات کرونا

تبعات کرونا

پیشگیری شرکت های بزرگ از تبعات کرونا


در سراسر جهان ، شرکت های نوپا در زمینه فناوری، دستاوردهای پیشرفته ای را به کار گرفته اند تا بتوانند در زمینه های مختلفی از توانایی های خود استفاده کنند و در این بحران گلیم خود را از آب بیرون بکشند و در عین حال به بسیاری افراد کمک کنند تا بتوانند از این بحران خارج شوند.بسیاری از این شرکت ها با استفاده از هوش مصنوعی و رایانش ابری توانسته اند به کمک سازمان خود بیاند و در زمینه های گوناگونی این اتفاق را صورت دهند.

تکنولوژی های جدید ارائه شده در این شرایط، با ارائه بینش جدیدی برای کمک به مبارزه با ویروس کرونا  و تبعات کرونا توانسته علاوه بر سوددهی به شرکت ارائه دهنده، بتواند راه حلی در رفع مشکلات مردم در بحران همه گیری کرونا باشد. از جمله اینها می توان به برخی از شرکت ها اشاره کرد که بعنوان مثال نرم افزارهای خود را به صورت رایگان در دسترس کسانی قرار داده اند که بیشتر به آن نیاز دارند.

در پشت صحنه فعالانی که در خط مقدم مبارزه با COVID-19 کار می کنند ، سازمان ها و کارآفرینان بسیاری وجود دارند که برای کمک به آنها تلاش می کنند. در سراسر جهان ، این شرکت ها از همه چیز استفاده می کنند ، از نرم افزار و رباتیک گرفته تا همکاری خوب به سبک قدیمی برای مبارزه با این بیماری.

از هوش مصنوعی در کره جنوبی تا تحویل مواد غذایی تازه در آفریقا ، در اینجا برخی از ایده های شرکت هایی که با استفاده از پیشگامان فناوری در سال 2020 توانسته اند تحولی را ایجاد کنند را معرفی می کنیم. با ما همراه باشید

1 – شرکت Cargo X

این شرکت برزیلی که در زمینه جابجایی و حمل و نقل بین المللی مشغول فعالیت است، صندوق 5.6 میلیون دلاری برای حمایت از حمل و نقل کالاهای اساسی مانند غذا ، دارو و محصولات بهداشتی ضروری در کشورش در هنگام شیوع بیماری و پیشگیری از تبعات کرونا ایجاد کرده است.

این طرح با پرداخت مقداری از مقداری از دستمزد به رانندگان در ابتدای کار، انجام شد. در زمانی که کشور برزیل درگیر میزان بالایی از شیوع ویروس کرونا گردید، این شرکت سیستمی را راه اندازی کرد که هزینه بار به صورت قسطی پرداخت شود به این صورت که70 درصد دستمزدها در زمان بارگیری کامیون پرداخت خواهد شد و 30 درصد نهایی هنگام تکمیل عملیات پرداخت می شود.

این فناوری علاوه برکمک به فاصله گذاری اجتماعی ، به مشاغل محلی ای که فاقد انبارهای خودکار هستند نیز امکان رقابت در فروش آنلاین را می دهد.

2 – شرکت takeoff

فروشگاه های مواد غذایی در طی شیوع همه گیری کرونا، جهش زیادی در فروش آنلاین داشته اند و بسیاری از آنها خدمات سفارشات آنلاین خود را افزایش داده اند. اما بسیاری از این سفارشات نیازمند نیروهای انسانی است که باید در راهروهای انبار حرکت کنند و همین باعث ازدحام و شلوغی بیش از حد پرسنل می شود.

وارد شرکت خرده فروشی Takeoff Technologies مستقر در ایالات متحده  که می شوید توجهتان به تکنولوژی های به کار گرفته شده در آن جلب می شود.این خواروبار فروشی آنلاین  در جستجوی راه هایی برای کاهش فشار بر کارگران فروشگاه و افزایش کارایی خریدارانی است که از فروشگاه ها به صورت آنلاین سفارش می دهند. آنها بر این باورند که ربات ها و هوش مصنوعی به کار گرفته شده در آن، راه حل هایی را ارائه می دهند که می تواند به آنها در پایین آوردن هزینه ها و بهبود عملیات فروشگاه و در نتیجه کم کردم تبعات کرونا کمک کند.

3 – بانک Starling

در طی همه گیری ویروس، مردم در سراسر جهان قرنطینه شده اند و برای تهیه لوازم ضروری از جمله غذا و ملزومات مهم نیازمند خرید هستند.اما سوال اینجاست که راه حل پرداخت هزینه های این خرید در شرایط قرنطینه چگونه است؟

شرکت انگلیسی fintech  متعلق به Starling Bank یک راه حل متفاوت ارائه داده است. راه حلی که بر پایه کارت اعتباری بنا شده است. در این سناریو کارت نقدی وجود دارد که به شخص مورد اعتماد اجازه می دهد چیزهایی را از طرف مالک خریداری کند . کارت – به حساب مالک متصل است – همچنین نیازی به هرگونه مبادله فیزیکی پول نقد یا نیز نمی باشد. همچنینMastercard ، PFS و Starling Bank در یک همکاری با یکدیگر گزینه ای مطمئن برای جایگزینی پول نقد را ارائه داده اند. کارت های اعتباری ای که می توانند به عنوان جایگزین پول نقد استفاده شوند و بسیاری از تبعات کرونا را برای مردم حل کند.

4 – شرکت Lunit

شرکت نرم افزار پزشکی کره ای Lunit برنامه های هوش مصنوعی را توسعه می دهد که می تواند بیماری های ریوی را از طریق تصاویر اشعه ایکس تشخیص دهد. این شرکت اکنون نرم افزار خود را بصورت آنلاین به صورت رایگان در دسترس قرار داده است. بیمارستان های برزیل و همچنین کره جنوبی می توانند حداکثر 20 مورد در روز را برای تشخیص با این نرم افزار روی دستگاه های خود بارگزاری کنند. این شرکت می گوید نوآوری هایی مانند AI نقش مهمی در کاهش روند صعودی موارد COVID-19 در کره جنوبی داشته است.

5 – سرویس های غذایی Jumia و Twiga

این دو شرکت پیشگام فناوری در آفریقا، برای انتقال محصولات تازه به خانه های افراد قرنطینه با یکدیگر همکاری کرده اند . Jumia  سیستم تحویل آنلاین گسترده ای در سراسر آفریقا دارد و Twiga Foods از طریق بسته بندی محصولات خانگی خود شبکه ای متشکل از 17000 کشاورز در کنیا را با بازارها متصل می کند.

این دو شرکت بزرگ با همکاری یکدیگر ، در جهت تکمیل چرخه ی ارسال مواد غذایی تازه به سراسر آفریقا گام بزرگی را برداشته اند و توانسته اند تامین غذایی طیف گسترده ای از مردم در قرنطینه خانگی را بر عهده بگیرند.

6 – شرکت داوکس

داده ها نقش مهمی در از بین بردن کرونا یا COVID-19 دارند . حالا این اطلاعات می تواند از طرق مختلفی به دست بیاید تا بتوان نحو ه ی کارکرد ویروس کرونا را بیشتر درک کرد. این شرکت فرانسوی با ایجاد شبکه ای جهت تبادل بین المللی داده های آنلاین ابتکار جالبی را در پیش گرفته است .

شرکت Dawex یک ابتکار مبادله اطلاعات COVID-19 را ایجاد کرده است . این پلت فرم برای شرکت ها و سازمان هایی که نیاز به تبادل اطلاعات غیر شخصی برای بررسی ویروس کرونا و محدود کردن آسیب اقتصادی ناشی از تبعات کرونا دارند ، به صورت رایگان در دسترس است.

این سیستم تبادل به شرکت کنندگان آن امکان می دهد به طور ایمن، اطلاعات و داده های غیر شخصی را با سازمان های دولتی و خصوصی و سایر ذینفعان با هدف جلوگیری از پیشرفت ویروس و تأثیر اقتصادی آن تهیه و مبادله کنند.

7 – شرکت Optibus

همانطور که ملتها سعی در راه اندازی مجدد اقتصاد خود دارند ، سوق دادن افراد به کار ضروری است. متأسفانه این یک چالش بزرگ برای بسیاری از کشورهاست ، خطرهای ناشی از ازدحام جمعیت و سرایت بیشتر ویروس هنوز بسیار واقعی و ملموس است. در عین حال ، احتمال اختلال های کاری در خدمات به علت کمبود نیرو و بسته بودن بسیاری از ادارات وجود دارد. در نتیجه این اتفاق و تبعات کرونا ، تعداد مسافران کاهش می یابد و مسافرت ها بسیار کم می شود.

در انگلیس طی ماه گذشته ، حدود 40٪ از اتوبوس های بین شهری، فقط 10٪ از حجم معمول مسافر را منتقل کرده اند.

شرکت فناوری حمل و نقل  Optibus  ، امیدوار است که بتواند این روندها را معکوس کند .  این شرکت برای یافتن بهترین راه حل ها برای کمک به سفرهای گسترده در حین اپیدمی  COVID-19 ، خدمات برنامه ریزی بدون هزینه ای را برای آژانس های حمل و نقل عمومی ارائه می دهد . هدف اصلی این شرکت کمک به آژانس ها جهت برنامه ریزی استراتژی های خروج از بحران است. بازیابی خدمات یک روند تدریجی و تکراری خواهد بود و توانایی تهیه و ارزیابی سریع چندین سناریو برنامه ریزی ، ارائه دهندگان حمل و نقل را قادر می سازد تا یک استراتژی خروج از بحران چند لایه را پایه ریزی کنند.

8 – شرکت  Mirakl

یکی از بزرگترین مشکلات همه گیری این است که چگونه مطمئن شویم تجهیزات حفاظتی به خط مقدم کرونا و به دست مصرف کنندگان اصلی می رسند. شرکت تجارت الکترونیکی میراکل با همکاری دولت فرانسه یک بستر یک مرحله ای ایجاد کرده است که در آن تولید کنندگان ، توزیع کنندگان و مصرف کنندگان می توانند از طریق سفارش مواد ضد عفونی کننده به صورت گسترده به آن دست پیدا کنند.

در حالی که تولید این محصولات در فرانسه و در سراسر جهان افزایش یافته است ، بدون وجود خطوط ارتباطی مشخص ممکن است این محصولات به مصرف کنندگان اصلی که بیمارستان ها هستند نرسد و علاوه بر به وجود آمدن تبعات کرونا ، در یک حلقه ی دلالی قرارگیرد که این شرکت با عرضه ی مستقیم راه هرگونه دلالی را بسته است.

Rate this post

این مطالب را هم مطالعه کنید

ضدعفونی کردن مرکز داده و دیتاسنتر از ویروس کرونا

vahid fatehi

نظر شما چیه؟

5 × پنج =