22.6 C
تهران
۱۴۰۳-۰۲-۰۶
مجله تک دیتا
اخبار جدید

ضدعفونی کردن مرکز داده و دیتاسنتر از ویروس کرونا

ضدعفونی کردن مرکز داده

ضدعفونی کردن مرکز داده و دیتاسنتر از ویروس کرونا


شیوع ویروس کرونا یا COVID-19 همه ی جهان را ملزم به رعایت نکات بهداشتی و ایمنی کرده و مردم این روزها همه ی وسایل خود از جمله میز و دست و… را شستشو می دهند به طوری که بحران مواد شوینده و ضدعفونی کننده به وجود آمده است. در حالی که تمیز نگه داشتن میز کار بسیار آسان است اما در مورد مرکز داده و دیتاسنتر ضدعفونی کردن مرکز داده چطور می تواند باشد؟ افرادی که در دیتاسنتر کار می کنند دایما در حال رفت و آمد هستند و رعایت آنها بسیار مهم است.

استفاده از دستکش های لاستیکی یک گزینه است ، اما می توانند هنگام کار با صفحه نمایش لمسی مزاحمت ایجاد کند.

شرکت دل برای تمیز کردن بخش های مختلف مراکزداده و ضدعفونی کردن مرکز داده راهنمایی هایی را ارائه داده است. ضرورت پاکسازی از ویروس کرونا درمراکز داده توسط اپراتورهای مراکزداده حس می شود و باید این وظیفه با روشهای درست و اصولی انجام پذیرد.

ضدعفونی کردن مرکز داده

برخی مراکز داده در سراسر جهان ازجمله بزرگ‌ترین مرکز داده و ارائه‌دهنده colocation نظیر Equinix و Digital Reality Trust ، در حال حاضر به‌جز موارد ضرور، بازدیدکنندگان خود را محدود کرده‌اند. ازآنجاکه سخت‌افزار موجود در مرکز داده‌های Colocation متعلق به مشتریان است ، آن‌ها حق دارند برای انجام تعمیر و نگهداری یا به‌روزرسانی از این مرکز بازدید کنند – اما فعلاً این امکان محدودشده است.

درعین‌حال کارکنان مراکز داده و دیتاسنترها جزو مشاغلی هستند که مانند کارکنان فروشگاه‌های مواد غذایی و کارمندان بانک ، باید سرکار خود حاضر باشند البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شیفت بندی‌های مربوط به حضور کارمندان.

شرکت دل اعلام کرده که هرکدام از مراکز داده باید دارای پروتکل بهداشتی باشند و از آن جمله می‌توان به الزام ایجاد یک اتاق تمیز اشاره کرد که در آن افراد پیش از ورود موظف به ضدعفونی کردن دست‌های خود و پوشیدن لباس مخصوص باشند.
اگر شما نیاز به استریل کردن محیط و ضدعفونی کردن مرکز داده دارید ، شرکت دل توصیه می‌کند که یک شرکت تمیزکننده حرفه‌ای را که متخصص در استریل کردن تجهیزات مرکز داده است ، خبر کنید.
اگر این امر برای شما امکان‌پذیر نیست ، پس می‌توانید خودتان به‌عنوان آخرین راه‌حل این کار را انجام دهید.

ضدعفونی کردن مرکز داده

با دستکش یک‌بارمصرف شروع کنید. از آنجا که لوازم الکترونیکی و رطوبت میانه خوبی باهم ندارند ، دل توصیه می‌کند که پیش از کار ، همه لوازم را پایین بیاورید. این کار البته احتمالاً در بسیاری از مرکز داده‌ها امکان‌پذیر نیست ، بنابراین شرکت دل توصیه می‌کند که تمیز کردن و ضدعفونی کردن مرکز داده ، محدود به سطوح بیرونی مانند دستگیره‌ها و سایر نقاط لمسی مشترک باشد. درهای رک‌ها و شاسی را باز نکنید و یا تلاش نکنید تا اجزای داخلی را تمیز کنید.
جهت ضدعفونی کردن مرکز داده از تمیزکاری با موادی که حاوی کلر می‌باشند مانند سفیدکننده‌ها، وایتکس، آمونیاک، بنزین و … اجتناب کنید.

برای تمیز کردن سطوح بیرونی مانند دستگیره و رک، بهتر است یک پارچه میکرو فیبر را به الکل 70% آغشته کنید به‌طوری‌که میزان رطوبت را حس کنید. این پارچه باید مرطوب باشد ، اما این رطوبت نباید زیاد باشد که موجب آسیب به بخش‌های الکتریکی شود ، سپس همه‌چیز را تمیز کنید و مطمئن شوید که آن‌ها خشک‌شده‌اند و هیچ رطوبت در آن باقی نمانده است.

چطور از ابتلا به کرونا جلوگیری کنیم

انتقال این ویروس کار بسیار راحتیه و مثل ویروس های سرماخوردگی با عطسه، سرفه و از راه دست انتقال پیدا میکنه.این مطلب را بخوانید.

این روش ها بهترین روش عقلانی برای تمیز کردن سطوح دیتاسنتر و مرکز داده است و به نظر نمی‌رسد روش جایگزین بهتری برای ضدعفونی عمیق در هر دیتاسنتر وجود داشته باشد. به‌هرحال اگر روشی بود می‌توانید در کامنت ها ذکر کنید تا ضدعفونی کردن مرکز داده را به خوبی انجام دهید.

Rate this post

این مطالب را هم مطالعه کنید

8 راهکار کارآفرینان موفق در مبارزه با تبعات کرونا

vahid fatehi

نظر شما چیه؟

8 + 18 =