20.4 C
تهران
۱۴۰۳-۰۱-۳۱
مجله تک دیتا
اخبار جدید فناوری اطلاعات

چرا ایفون 8 به اندازه ی مدل های قبلی فروش نرفت ؟

اگر طرفدار آیفون هستید باید بدانید که آیفون8 گوشی بسیار خوبی است. این گوشی قابلیت‌های جدیدی مانند TrueTone، دوربین بسیار خوب، یک سی پی یو هشت هسته‌ای بسیار قوی، شارژ وایرلس و قابلیت ضبط ویدئو 4K در 60 fps دارد. اما با وجود همه‌ی این قابلیت‌ها و پیشرفت‌ها نسبت به مدل‌های قبلی، خواهان کمتری داشته است. به نظر می‌رسد که آیفون8 چیزی نیست که مردم می‌خواهند. 
همیشه پشت درهای فروشگاه‌های اپل افرادی بودند که از شب در صف‌های طولانی می‎ماندند تا اولین کسانی باشند که به این گوشی‌ها دست پیدا می‌کنند. اما این‌بار خبری از صف‌های طولانی نبود. 

این دو عکس قبل از باز شدن فروشگاه گرفته شده است. همانطور که می‎بینید مشتریان کمی پشت در فروشگاه‌ها منتظر هستند. اما اگر در جریان فروش هرساله‌ی محصولات جدید باشید می‌دانید که هیچ گاه این اتفاق نیفتاده است. طرفداران آیفون به این معروف هستند که ساعت‎ها در صف‌های طولانی تا حتی چند خیابان آنطرف‌تر هم می‌ایستند. 
طبق گفته‌ی خبرگذاری روییتر وضعیت در چین و استرالیا نیز به همین صورت بوده است. روز جمعه کمتر از سی نفر در صف بوده‌اند. دلیل این جمعیت کم این است که در حالی که گوشی آیفون8 یک گوشی خیلی خوب است اما پیشرفت زیادی نسبت به گوشی آیفون7 نداشته است. 

گوگل باید تمرکزش را روی آیفون ایکس بگذارد

قطعاً اپل میلیون‏ها آیفون8 و 8پلاس در سراسر دنیا خواهد فروخت. این شرکت در سال 2016 حدود 212 میلیون آیفون فروخت و امید می‌رود که در کل فروشش خیلی افت نداشته باشد. 
اما نگرانی اصلی اینجاست که آیفون ایکس به خوبی آیفون8 و 8پلاس نیست. صفحه نمایش آن اولد است که انتخاب آن خیلی ایده‌ی خوبی نیست، چرا که ساخت صفحات نمایش اولد با استانداردهای بالا در تعداد زیاد کار بسیار سختی است. اگر اپل قصد دارد تعداد بسیار محدودی از این محصول را بسازد این موضوع می‌تواند در آینده روی تقاضا تاثیر بگذارد. 
یک توضیح دیگر نیز وجود دارد. شاید اپل قصد دارد آیفون ایکس را شش هفته دیرتر منتشر کند تا زمان بیشتری برای رفع نقوص این گوشی داشته باشد. با انتشار آیفون8 و 8پلاس این شرکت می‌تواند دریابد که چه تعداد مشتری دارد و طبق آن برای انتشار آیفون ایکس برنامه‌ریزی کند. اما اگر این شایعه که آیفون فقط قصد دارد یک میلیون آیفون ایکس را در ماه منتشر کند صحیح باشد با نارضایتی مشتریان و طرفدارانش رو به رو خواهد شد. 

Rate this post

این مطالب را هم مطالعه کنید

ایفون 8 باقیمت 999 دلار عرضه خواهد شد .

زاهد

هک گوشی آیفون | فقط از طریق یک سایت

vahid fatehi

سامسونگ از فروش هر ایفون 10 , 110 دلار سود میکند !

زاهد

نظر شما چیه؟

17 − پانزده =