12.8 C
تهران
۱۴۰۳-۰۲-۰۶
مجله تک دیتا
علمی و آموزشی

5 دلیل مهم برای تعویض تجهیزات قدیمی اتاق سرور

تعویض تجهیزات قدیمی

تعویض تجهیزات قدیمی


هنگام برنامه‌ریزی برای بودجه واحد it، یکی از بیشترین هزینه‌های در نظر گرفته شده هزینه نگهداری تجهیزات خواهد بود. همه شرکت‌های دیتاسنتر باید دارای برنامه‌ای برای بازنگری و بازبینی سخت افزاری باشند و یک بازه زمانی را برای جایگزینی قطعات سخت افزاری در نظر بگیرند.
اکثر اوقات قطعات برای جایگزینی باید 3 تا 5 سال از عمر آن ها گذشته باشد. اگر از فرآیند چرخه‌ی استاندارد که در اصطلاح به آن چرخه جایگزینی گفته می‌شود استفاده نکنیم، این امر می تواند منجر به ایجاد مشکلات جدی برای کارکنان واحد it و کلیت شرکت گردد.در زیر به برخی از مشکلات ایجاد شده که توسط قطعات و امکانات قدیمی ایجاد می‌شود و تاثیر آن‌ها میپردازیم:

قطعی برق غیر منتظره:

بزرگترین مسئله‌ای که در هنگام استفاده از سخت‌افزارهای قدیمی در دیتاسنتر مواجه خواهیم شد، قطعی برق ناخواسته است. تمامی قطعات کامپیوتر دارای عمر مفیدهستند و می‌بایست قبل از این که سطح سلامت آن‌ها به صورت محسوسی کاهش پیدا کند، نسبت به تعویض آن‌ها اقدام کرد.
شرکت هایی که از تجهیزات برقی، بیشتر از عمر آن‌ها که بین 3 تا 5 سال است استفاده می کنند ، میزان شکست بسیار بالاتر را تجربه می‌کنند. در اغلب موارد قطعی‌های سخت افزاری می‌تواند بدون هیچ گونه هشداری سبب قطع شدن گسترده دیتاسنتر شود. این می تواند تاثیر بزرگی در سطح مشتریان و کیفیت خدمت رسانی به آن ها را در پی داشته باشد.
برنامه ریزی برای تعویض و بررسی سخت افزاری به شما این اطمینان را خواهد داد که سخت افزارهای مورد استفاده در دیتاسنتر در طول عمر مفید خود همچنان به خوبی کار کنند، هر چند که قطعی برق سخت افزاری همیشه امکان پذیر است؛ که احتمال رخ دادن آن در طول 5 سال اول عمر خود بسیار کم خواهد بود.

مواردی که جزو گارانتی نیست :

سخت افزار جدید معمولا با گارانتی سازنده عرضه می‌شود و در صورت خرابی به صورت رایگان تعویض خواهد شد. بسته به نوع فروش و قرارداد ، گارانتی آن در بسیاری از موارد تحویل یک روزه را نیز شامل می شود.این امر می تواند هزینه مربوط به بخش سخت افزاری را به صورت چشمگیری کاهش دهد و همچنین می تواند در کمک به خرابی و اصلاح آن در حداکثر زمان ممکن نقش مهمی را ایفا نماید.
اما اگر این سخت افزارها دارای گارانتی نباشد یا بخشی از آن جزو گارانتی قرار نگیرد، می‌تواند زیان زیادی به مجموعه وارد کند و باعث صرف و قت و هزینه بالاتری گردد.

انرژی ناپایدار :

پیشرفت‌های تکنولوژیکی نه تنها کامپیوترها را سریع تر و قدرتمندتر می‌کند ، بلکه اثر آن‌ها را نیز پررنگ‌تر از گذشته کرده است و خروجی کارآمدتری را عرضه می‌کند. نگهداری از تجهیزات و آپدیت آن‌ها به شما این اطمینان را خواهد داد که دیتاسنتر شما با حداکثر عملکرد به کار خود ادامه خواهد داد.
علاوه بر مزایای فناوری‌های پیشرفته برای کاهش مصرف انرژی، تجهیزات شما حداکثر کارایی را خواهد داشت. هر چقدر که به عمر سخت افزارها افزوده می شود ، کارآمدی آن ها کمتر و کمتر خواهد شد. این اتفاق می تواند به از دست دادن اعتبار بین طرفداران و سایر مسائل پیش رو مربوط به سخت افزارهای قدیمی تر گردد.
در حالیکه صحبت از این دست مسائل مشکلات بزرگی در حوزه سرورهای کامپیوترهای شخصی به شمار نمی روند، در هنگام استفاده از انرژی مصرفی در دیتاسنتر مورد توجه قرار خواهد گرفت.

قادر نبودن به رعایت حداقل های نرم افزاری :

هنگام خرید نرم افزار برای شرکت و یا بروزرسانی نرم افزاری و یک حداقل سخت افزاری برای به کار گیری آن ها وجود خواهد داشت.
اگر دیتاسنتر شما پر از سخت افزارهای قدیمی باشد  به احتمال قریب به یقین در بکارگیری و نصب نرم افزارها با مشکلات جدی مواجه خواهید شد.
نگهداری به روز سخت افزار به شما این امکان را می‌دهد که بدون نگرانی در مورد بسته‌های نرم‌افزاری در مورد نصب و کارایی آن‌ها، با اطمینان از خدمات آن‌ها استفاده نمایید.

عدم پشتیبانی توسط فروشندگان و تامین کنندگان :

هر دوی فروشندگان سخت افزار و نرم افزار محدودیت‌هایی را در میزان پشتیبانی از تجهیزات و برنامه‌های خود دارند.
تنها در هنگامی که فروشندگان و تامین کنندگان تجهیزات مایل به کمک به عیب یابی باشند. اغلب در هنگام استفاده از تجهیزات قدیمی درخواست مبالغ بالاتری را دارند.
با توجه به مطالب گفته شده درباره تعویض تجهیزات قدیمی در بالا, باید این نکته را خاطر نشان کرد که این موارد تنها چند مورد از مسائل بسیاری است که شرکت ها در موارد واقعی تجریبه می کنند در هنگامی که با مسائل مربوط به بروزرسانی سخت افزاری مواجه می شوند.

 

برگرفته از مقاله سایت www.racksolutions.com

5/5 - (2 امتیاز)

نظر شما چیه؟

17 + پنج =