20.4 C
تهران
۱۴۰۳-۰۲-۰۶
مجله تک دیتا
علمی و آموزشی

با این پنج عادت طلایی به راحتی میلیونر شوید !

شاید شما هم داستان‌هایی در مورد یک شبه میلیونر شدن برخی از افراد را شنیده باشید یا تصورتان از کسب و کارهای نوپا، رسیدن به درآمد آنچنانی بدون زحمت نه چندان زیاد باشد. باید بگوییم که بهتر است این‌ها را از ذهن خود پاک کنید! اگر قصد دارید که به اهداف مالی خود برسید، باید یک سری عادت‌های رفتاری و روش‌های درست را در پیش بگیرید، نه این که به جای استفاده‌ درست از ذهن خود در کارهایتان، هر لحظه رویای پولدار شدن را در آغوش بگیرید. عمل کردن به روش‌های صحیح در این مورد بسیار مهم است؛ چرا که ممکن است با تلاش و صرفه‌جویی، وضعیت اقتصادی خود را ارتقا دهید. اما به محض گذشتن از پله‌ اول، اشتباهاتی کنید که منجر به ضرر و زیان هم شود! وقتی برای داشتن درآمد بالاتر نسبت به قبل خوشحال می‌شوید، باید بدانید که به همان میزان و شاید هم بیشتر، مخارج زندگی هم بالاتر خواهد شد. جالب است بدانید که مصاحبه با ۱۷۷ میلیونر خودساخته نشان داده است که ۸۳ درصد آن‌ها زندگی ساده‌ای دارند. معمولا سال‌ها در خانه‌ای مقرون به صرفه زندگی کرده‌اند که متحمل وام‌های سنگین مسکن نشوند و از طرفی هزینه‌های زندگی در آن هم پایین باشد.

 

سبک زندگی میلیونرها برای پولدار شدن

کارشناسان اقتصادی فرمول ساده‌ای با عنوان «افزایش درآمد، همزمان با کاهش هزینه‌های زندگی» دارند. برای پیاده‌سازی این اصل در زندگی، روش‌هایی وجود دارد که باید آن‌ها را به کار بست. این روش‌ها سبک زندگی را برایتان رقم می‌زند که قبلا توسط میلیونرهای خودساخته به نتیجه رسیده است.

همیشه بخشی از درآمدتان را پس‌انداز کنید

زمانی که درآمدتان را تازه دریافت می‌کنید، وسوسه زیادی برای خرید دارید. البته که حق دارید چیزهایی را که دوست دارید به دست بیاورید، ولی ابتدا باید پس‌انداز را از آن جدا کنید. آیا تا به حال به سنجاب‌ها دقت کرده‌اید؟ آن‌ها همیشه به فکر روز مبادا هستند و برای آن آذوقه ذخیره می‌کنند. بیایید کمی هم سنجاب‌گونه باشیم! این روش نه تنها به درد روز مبادا و هزینه‌های ناخواسته می‌خورد، بلکه پس از مدت معینی برای خرج کردن پولتان آزادی عمل دارید و می‌توانید آنچه را که واقعا دلتان می‌خواهد، بخرید.

هرچه زودتر تصمیم به پس‌انداز کردن بگیرید، بهتر است. کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که میزان این پس‌انداز در ماه‌های اول، ۱۰ درصد از درآمد شما باید باشد. بهتر است این پس‌انداز به صورت خودکار به حسابی دیگر منتقل شود. نظم، کلید اساسی در این کار است.

با افراد ولخرج معاشرت نکنید

اگر واقعا قصد دارید پولدار شوید، از معاشرت با افرادی که زیادی اهل خرج کردن هستند، بپرهیزید. همچنین از افرادی که مسائل زیادی دارند و همیشه درخواست پول از شما می‌کنند، دوری کنید. این‌ها به این معنی نیست که خسیس باشید! فقط باید به این نکته توجه کنید که چطور دوستان و اطرافیان بر مخارج شما تاثیر می‌گذارند.

اگر خرید کردن با دوستانتان را دوست دارید، در این صورت بهتر است از فروشگاه‌های زنجیره‌ای دارای تخفیف، خرید کنید. در هنگام جشن گرفتن یا دعوت دوستانتان به کافه یا رستوران هم دقت کنید که مکان‌هایی که به نسبت قیمت مناسبی که دارند، کمیت و کیفیت مناسبی را هم عرضه می‌کنند را شناسایی کنید و به این مکان‌ها بروید. در هر حال خوشحال بودن در کنار دوستان همیشه با خرج کردن پول زیاد ارتباط ندارد! در دورهمی‌های دوستانه هم می‌توان به راحتی با تقسیم هزینه‌ها، صرفه‌جویی کرد.

افراد پرزرق و برق را الگو قرار ندهید

در سفری که در آن قصد تبدیل شدن به یک میلیونر را دارید، مصرف‌گرایی جایی ندارد! هرگز سعی نکنید از سلبریتی‌هایی که هر روز مدل لباس و دکوراسیون منزل و اتومبیلشان را عوض می‌کنند، تقلید کنید. اگر در چشم و هم‌چشمی از دیگران، دست به خریدهای پرهزینه و تشریفاتی بزنید، پول کمتری برای سرمایه‌گذاری برایتان باقی خواهد ماند. این درست نقطه مقابل پولدار شدن است. اشتباهات مالی سرمایه شما را از دستتان خارج می‌کند، پس مراقب باشید دچار این اشتباهات نشوید.

مسکن یکی از اساسی‌ترین هزینه‌های زندگی است. این هزینه اگر بسیار بیشتر از درآمد شما باشد، عاقلانه نیست. اگر از آپارتمان کوچک خود خسته شده‌اید و دوست دارید خانه‌ای بزرگ‌تر و شیک‌تر داشته باشید، باید بدانید که در این صورت با بالا رفتن هزینه مسکن، این هزینه که پتانسیل خوبی برای تبدیل شدن به سرمایه سودآور برای شما بود، برای همیشه از بین می‌رود. می‌توانید به جای اجازه خانه‌ای گران‌تر، با کمی تغییر دکوراسیون خانه‌ خود را شیک و دلباز کنید و البته با این کار، در مسیر میلیونر شدن گام مثبتی بردارید. متعهد بودن به این قانون در مورد خودرو و لوازم دیگر هم به شما در این راه کمک خواهد کرد.

خریدهای بیهوده را کنار بگذارید

اگر شما هم از آن دسه افراد هستید که بدون نیاز واقعی دست به خرید می‌زنید، به فروشگاه می‌روید و در خرید مواد غذایی افراط می‌کنید یا تعداد زیادی لباس که حتی بعدا آن‌ها را نخواهید پوشید در کمد لباستان دارید، باید بگوییم با این وضع آرزوی میلیونر شدن را از سرتان بیرون کنید! مگر این که تمرین کنید تا هزینه‌هایتان متعارف شود.

یک ترفند که به شما کمک می‌کند این است که بلافاصله دست به خرید اجناس نزنید و یک روز صبر کنید. در این حالت دیگر آن تب و تاب لحظه اول را برای خرید آن جنس ندارید. همچنین فهرستی از خریدهای خود داشته باشید و نقاط ضعفتان را در آن شناسایی کنید. پولتان را بودجه‌بندی کنید و بدون برنامه به خرید نروید. در مورد خوراکی هم باید بگوییم هیچگاه وقتی گرسنه‌اید به خرید نروید!

اول پرداخت کنید، سپس لذت ببرید!

اشتباه نکنید! چون برنامه‌ای برای محدود کردن هزینه‌هایتان دارید، به این معنی نیست که الیور توئیست هستید! شما همیشه با کنترل هزینه‌ها می‌توانید به طور دلخواهتان زندگی کنید. می‌توانید سفر کنید و با این سفر را با بودجه مناسب سپری کنید. برای خرید کالاهای دلخواه برنامه داشته باشید. می‌توانید به عنوان هدف‌های کوچک و کوتاه‌مدت روی قلکتان نام کالای دلخواه خود را بنویسید و با صرفه‌جویی در موارد غیرضروری، برای موارد دلخواه خود پول کنار بگذارید.

Rate this post

نظر شما چیه؟

دوازده − 7 =