17.8 C
تهران
۱۴۰۳-۰۲-۰۶
مجله تک دیتا
فناوری اطلاعات

۶ روش تعجب اور برای تولید برق| از اشک چشم تا اتوبان‌های آلمانی!

در تلاش برای ساخت باتری‌های ایمنی که بتوانند انرژی لازم برای دستگاه‌های قابل حمل و وسایل پزشکی را تهیه کنند، دانشمندان موفق به ساخت گونه جدید و انعطاف‌پذیری از باتری‌ها شدند. باتری‌هایی که از آب شور استفاده می‌کنند و شاید روزی بتوانند بر مبنای عرق، خون یا اشک چشم کار کنند.

اگر جزء آن گروه از افرادی هستید که تمایل دارند برای شارژ گوشی همراه خود از انرژی خورشیدی استفاده کنند، به‌طور معمول به یک مولد تولید انرژی نیازی دارید که سلول‌های خورشیدی را در خود جای داده باشد. برای این منظور باید لباس خاصی را بر تن کرده باشید که سلول‌های خورشیدی را در خود جای داده باشد. اما دانشمندان گزینه‌ ایده‌آل‌تری را پیشنهاد داده‌اند. یک عنیک آفتابی ضمن آن‌که می‌تواند از چشم شما محافظت کند قادر است از نور خورشید نیز انرژی تولید کند

دانشمندان به‌وسیله نانوتوب های کربنی نخ کشسانی ساخته‌اند که زمان کشیده شدن برق تولید می‌کند.

کم پیش می‌آید که سطح خیابان‌ها با طلا پوشیده شود؛ اما می‌توان آن‌ها را با انرژی سنگ‌فرش کرد. به‌طور دقیق‌تر؛ می‌توانیم سنگ‌هایی روی سطح خیابان‌ها نصب کنیم که قادراند از قدم زدن افراد انرژی تجدیدپذیر تولید کنند.

اولین خیابان هوشمند مولد انرژی در لندن ساخته شد

زمانی که این فرصت را در اختیار داریم تا به بهترین نحو ممکن از انرژی جنبشی استفاده کرده و از راه رفتن مردم به منظور تامین برق استفاده کنیم چرا نباید از این فرصت بی همتا استفاده کنیم؟ مسئولان شهری لندن موفق شده‌اند به این ایده جامع عمل بپوشانند. به‌طوری که نخستین خیابان هوشمند جهان که قادر است انرژی جنبشی انسان را به جریان برق تبدیل کند در بخش WestLand لندن ساخته شد.

زیمنس پس از اجرای آزمایشی طرح بزرگراه برقی، اولین بار آن را در بزرگراه عمومی آلمان به اجرا خواهد گذاشت.

Rate this post

این مطالب را هم مطالعه کنید

کادیلاک خودرویی با موتور اتمی تولید میکند

زاهد

مدیر عامل Play Station پس از 27 سال سونی را ترک خواهد کرد

زاهد

پروژه لون گوگل : بالون های آلفابت اینترنت را به جزیره دور افتاده پورتوریکو می آورد

زاهد

نظر شما چیه؟

سه × 3 =