6 C
تهران
۱۴۰۳-۰۱-۱۰
مجله تک دیتا
اخبار جدید

اپل مجوز اغاز شبکه بی سیم 5G را دریافت کرد

روز به روز به تعداد شرکت هایی که خود را برای استاندارد جدید شبکه ی بیسیم 5G آماده میکنند اضافه میشود و در حالی که هنوز مدت زیادی تا عرضه ی عمومی اینترنت 5G در جهان باقی مانده است، طبیعتا کمپانی ها باید آزمایشات لازم را بر روی این شبکه انجام دهند و تجهیزات و دستگاه های خود را برای سازگاری با این استاندارد آماده کنند. بر اساس جدیدترین گزارش مرتبط با این موضوع، اپل به تازگی مجوز لازم برای آزمایش اینترنت 5G را در طیف های 28 تا 39 گیگاهرتز از کمیسیون ارتباطات فدرال موسوم به FCC دریافت کرده است. این باند فرکانسی سال گذشته به تائید FCC رسیده است و از امواج میلی متری که برای طول موج کوتاه و فرکانس بالا برای تبادل اطلاعات مشخص شده اند پشتیبانی میکند.

بدین ترتیب کوپرتینویی ها میتوانند در دو محل در نزدیکی اداره ی خود که دار شهر میلپتاس کالیفرنیا قرار دارد، شبکه ی بیسیم 5G را آزمایش کنند. هر چند باز هم لازم به ذکر است که دسترسی کاربران عمومی به شبکه ی 5G فعلا به این زودی ها میسر نخواهد شد و شاید تا زمانی زودتر از 2020، آیفون ها قادر به پشتیبانی از اینترنت 5G نباشند. بدین ترتیب انتظار میرود طی 3 سال آینده، شبکه ی 5G تبدیل به استاندارد جدید اینترنت بیسیم تبدیل شود. ضمن اینکه کاربرد اپل از این شبکه هنوز رسما مشخص نشده است و مشخص نیست کدامیک از کمپانی ها در نظر دارد که امواج را برای استفاده ی تجاری استفاده کند.

امواج میلی متری با طیف های 30 تا 300 گیگاهرتز سازگاری دارند که باعث میشود زمان تاخیر شبکه به طور فوق العاده ای کاهش پیدا کند و ظرفیت و سرعت تبادل اطلاعات در مقایسه با شبکه های 4G و LTE به طرز چشمگیری افزایش پیدا کند. با این وجود شبکه ی 5G در مقابل شرایط آب و هوایی بسیار حساس است و شرایطی مانند بارش باران و برف و وزش باد میتوانند بر روی کیفیت سیگنال این شبکه تاثیر منفی بگذارد. در سال 2016 یک استارتآپ فناوری به نام Starry اعلام کرد که در حال بر روی یک فناوری است تا از طریق آن بتواند تاثیر شرایط آب و هوایی بر روی شبکه ی 5G را به حداقل برساند و مسافتی که امواج باید طی کنند را کوتاه کند. همچنین اوپراتور های بزرگی همچون AT@T و Verizon در این راستا تلاش هایی کردند و تجهیزات خود را به منظور رفع این مشکل، توسعه دادند. با این حال شبکه ی 5G همچنان جای توسعه دارد و تا زمان عرضه ی عمومی این استاندارد به کاربران، مطمئنا کیفیت شبکه بیشتر و مشکلات آن نیز طبیعتا کمتر خواهد شد.  

Rate this post

این مطالب را هم مطالعه کنید

در همه جای کوه بیابان اینترنت داشته باشید;با Soonet اشنا شوید+(ویدیو)

زاهد

تلگرام صفحات وابسته به تروریست‌ها را مسدود می‌کند !

زاهد

کمپانی Dell از لپ تاپ کیمینگ اقتصادی رو نمایی کرد

زاهد

نظر شما چیه؟

ده − 4 =