22.6 C
تهران
۱۴۰۳-۰۲-۰۶
مجله تک دیتا
علمی و آموزشی

توسط یک فلش مموری از دزدیده شدن لپ تاپ خود جلوگیری کنید

اگر نگاه کنید در چندین سال اخرید پس از گوشی های هوشمند لپ تاپ ها و کامپیوتر های شخصی دومین وسیله هایی هستند که انسان ها در طول روز ان هارا حمل میکنند . در این میان حتی فکر کردن به دزدیده شدن لپ تاپ میتونه کل روزمونو خراب کنه چه برسه این که واقعا اتفاق بیفته . بنابراین حفض امنیت لپ تاپ کار بسیار مهمیه.

را های زیادی مثل قفل های سخت افزاری برای جلوگیری از دزدیده شدن لپ تاپ  وجود داره ولی در ادامه راه بسیار راحت تر را به شما معرفی میکنیم با تک دیتا همراه باشید.

برنامه predator یه برنامه جالب برای محافظت لپ تاپ است که  به‌وسیله‌ی این برنامه شما می‌توانید با وصل کردن فلش مموری به لپ‌تاپ خودتون، قفل آن را باز کنید و با جدا کردن فلش، لپ‌تاپ را قفل کنید. و جالب‌تر اینکه لازم نیست تنها از یک فلش مموری برای این کار استفاده کنید. می‌توانید روی چندین فلش مموری شخصی خود، Predator را نصب کنید و استفاده کنید .

طرز کار این برنامه به صورتی است که یه کد امنیتی رو ایجاد میکنه و روی فلش مموری شما ذخیره میکنه.

در صورتی که کد امنیتی ایجاد شده با کد اصلی موجود روی لب تاپ هماهنگ باشه قفل لپ تاب باز میشه ولی کار برنامه به همین جا ختم نمیشه این برنامه هر چند دقیقه یک بار وجود فلش مموری رو ریو لپ تاپ چک میکنه در صورتیکه نتواند کد هارا تطبیق دهد صفحه قفل به کاربر نمایش داده میشود و اگر کاربر در 20 ثانیه نتواند رکز را به درستی وارد کند لپ تاپ به طور کلی قفل میشود و بسته به تنظیمات شما میتواند الارم پخش کند.

هنگمی که فلش از لپ تاب جدا شود صفحه سیاه میشود و موس و کیبورد از دسترس خارج میشود.

از طریق Predator می‌توانید تعیین کنید که ساعات مشخصی از روز شخص دیگری از سیستم شما استفاده کند و حتی برای این شخص هم می‌توانید کد مخصوصی را روی فلش مموری او ذخیره کنید. این برنامه تنها جنبه امنیتی ندارد. حالا از زاویه‌ی دیگری به برنامه Predator و قابلیت‌های آن نگاه کنید. فرض کنید کودکی دارید که قرار است زمان مشخصی از روز از سیستم شما استفاده کند و نمی‌خواهید بیش از این زمان به لپ تاپ دسترسی داشته باشد، این برنامه برای چنین موقعیتی واقعاً عالی است!

و اما جالب ترین قابلیت Predator! فرض کنید شما چندین سیستم دارید اگر این برنامه را روی همه‌ی این سیستم‌ها نصب کنید تنها با استفاده از یک فلش مموری که به این برنامه وصل است می‌توانید همه‌ی سیستم‌هایتان را باز کنید.

در مورد گم کردن فلش مموری هم نگران نباشید. Predator برای این مشکل هم راه‌حلی در نظر گرفته است. شما می‌توانید با تنظیم یک رمز با دسترسی مدیر (master Password)، امکان تنظیم دوباره رمز روی فلش دیگری را فراهم کنید.

این برنامه برروی تمامی سیستم عامل های بعد از ویندوزXP و Server2003قابل اجراست .

این برنامه رو از این لینک دانلود کنید

Rate this post

این مطالب را هم مطالعه کنید

آشنایی با انواع USB و تکنولوژی Thunderbolt

زاهد

لپ تاپ ویندوز دزدیده شده خود را به راحتی بیابید.

زاهد

یک نظر

vahid fatehi ۱۳۹۸-۰۹-۱۰ در ۱۶:۲۸

باید فلش به دستگاه متصل باشه

پاسخ

نظر شما چیه؟

11 − 3 =