18.9 C
تهران
۱۴۰۳-۰۲-۰۷
مجله تک دیتا
علمی و آموزشی

آموزش بکاپ گیری از Active Directory در ویندوز سرور 2016

اموزش بکاپ گرفتن از Active Directory

اکتیو دایرکتوری یا Active Directory  چیست ؟


اکتیودایرکتوری (AD) یک سرویس برای مدیریت منابع شبکه است که توسط شرکت مایکروسافت و به منظور کار در محیط‌های ویندوزی تهیه شده است. هدف اصلی آن فراهم کردن سرویسی متمرکز برای احراز هویت (Authentication) و تعیین مجوزها (Authorization) برای کامپیوترهای ویندوزی می‌باشد. اکتیودایرکتوری همچنین امکان تعیین سیاست‌ها، نصب نرم‌افزارها و اعمال به‌روز رسانی‌های مهم را برای مدیران شبکه (Administrator) فراهم می‌کند.این سرویس توسط شرکتی به نام مایکروسافت ارائه داده شده است. تمامی اشیائی که در شبکه وجود دارند بصورت یکپارچه و در قالب یک محل واحد توسط سرویس اکتیودایرکتوری قابل مشاهده هستند.

مدیریت شبکه امر حیاتی در دنیای ارتباطات است اما با ویژگی Active Directory آنقدر هم سخت نیست. Active Directory اولین بار در windows server 2000 برای مدیریت دامین های متمرکز شده معرفی شد. قبل از Active Directory مایکروسافت ویژگیهایی را برای مدیریت یوزر ها و کامپیوتر ها اضافه کرده بود اما آنها به اندازه Active Directory کار آمد نبودند. Active Directory Services (AD DS)n یا Active Directory (AD) انبار اطلاعات و مدیریت است.

شما می توانید هر نوع از اطلاعات راجع به یوزرها، کامپوترها و سرویس ها داشته باشید و اطلاعات را مدیریت کنید. همچنین سرویس های خوبی را ارایه می دهد مثل load balancing و failure cluster. به همان مقدار زیادی که تحت تاثیر قرار گرفته شما باید انرا مناسب و درست نگه دارید و از آن محافظت کنید یعنی اینکه از Active Directory بکاپ تهیه کنید. برای زمانی که شخصی هک شد و یا تصادفا چیزی را حذف کرد. بنابراین هنگامی که کنترل کننده دامین از کار افتاد شما باید بتوانید اطلاعات را برگردانید.

با تک دیتا همراه باشید .

اول از همه شما باید Windows Back up را بویسله ی server manager نصب کنید.

بعد از نصب , server manager را باز کنید روی Add roles and feature کلیک کنید. صفحه ی خوش امد گویی را بازدن روی next رد کنید. سپس سروری که می خواهید بکاپ را نصب کنید انتخاب کنید. روی next کلیک کنید . این اجباری نیست یک ویژگی است صفحه ی انتخاب سرور را رد کنید. در این صفحه به پایین اسکرول کنید و گزینه ی windows server back up را تیک بزنید. و در نهایت بر روی NEXT کلیک کنید .

بکاپ گیری Active Directory در ویندوز سرور ۲۰۱۶

۲ـ در صفحه ی confirm installation selection روی دکمه ی install کلیک کنید. چند دقیقه ای صبر کنید، ری استارت نیاز نیست.

بکاپ گیری Active Directory در ویندوز سرور ۲۰۱۶

۳ـ در صفحه ی server manager روی tools‌بزنید در انتهای لیست روی windows server back up بزنید تا سرور را باز کند.

بکاپ گیری Active Directory

۴ـ الان server back up باز شده است روی back up once‌ کلیک کنید. اگر می خواهید یه زمانبندی برای بکاپ Active Directory ایجاد کنید، روی back up schedule کلیک کنید.

بکاپ گیری Active Directory

۵ـ different option را انتخاب کنید. روی رکمه ی next بزنید. ما different option را انتخاب کردیم چون نمی خواهیم برای بکاپ زمانبندی کنیم.

۶ـ در صفحه ی backup configuration دو تا آپشن موجود است. Full server و custom. ما می خواهیم فقط از different option بکاپ بگیریم پس گزینه ی دوم را انتخاب می کنیم.

بکاپ گیری Active Directory

۷ـ در صفحه ی select items  بکاپ، روی دکمه ی Add items کلیک کنید. گزینه ی system state را انتخاب کنید و ok را بزنید. تمام شد. Next را بزنید.

بکاپ از اکتیو دایرکتوری

۸ـ زمان این هست که مشخص کنید کجا می خواهید فایل های بکاپ رو  ری استور کنید. Local drives یا shared folder .من local drives را انتخاب می کنم.

۹ـ در صفحه ی select back up destination، مکان بازیابی فایل های بکاپ مشخص شده است.

بکاپ اکتیو دایرکتوری

کار به اتمام رسیده است میتوانید از بکاپ اکتیو دایرکتوری خود استفاده کنید 

امیدواریم که این مقاله هم مورد توجه شما قرار گرفته شده باشد نظرات و پیشنهاد های خود را با ما در میان بگذارید .

5/5 - (1 امتیاز)

نظر شما چیه؟

17 − شانزده =