23.7 C
تهران
۱۴۰۳-۰۱-۳۱
مجله تک دیتا
علمی و آموزشی

بهترین زبان های برنامه نویسی کدام اند؟

زبان های برنامه نویسی روز به روز دچار تغیر و تحول های مثبت منفی هستند و شاید برای کسانی که به تازگی میخواهند به دنیای برنامه نویسی پای بگذارند سخت باشد که کدام زبان برنامه نویسی بهتر است ؟ کدام زبان برنامه نویسی بازار کار بهتری دارد و ….  .یا حتی خیلی از مردم نمیدونن که باید از کجا شروع کنند ولی نگران نباشد امید واریم که بااین پست بخشی از مشکلات شمارو در دنیای برنامه نویسی حل کنیم  با تک دیتا همراه باشید .

اول از همه قبل از این که شروع به معرفی بهترین زبان های برنامه نویسی بکنیم بییاد اول با یه تست ساده متوجه بشیم که شما به چه زبان برنامه نویسی علاقه دارید ؟ با وب سایت BEST PROGRAMMING LANGUAGE FOR اشنا شوید این وب ساید با چند تا سوال ساده که از شما میپرسه میتونه بهترین زبان برنامه نویسی برای شمارو بهتون پیشنهاد بده این سایت کاملا رایگان هستش و به راحتی میتونید ازش استفاده کنید ولی در نظر داشته باشید که درسته این سایت میتونه بهتون اطلاعات خوبی بده ولی این سایت کاملا دقیق نیست !

 توجه داشته باشید که اگر شما تازهکار هستید اصرار به یادگیری محبوب ترین زبان برنامه نویسی نداشته باشید . سعی کنید با توجه به نیازخود و زمینه کاری خود زبان خود را انتخاب کنید   سعی کنید در همان زبان تحصص بگیرید 

بهترین زبان های برنامه نویسی


سری بزنیم به بهترین و محبوب ترین  زبان های برنامه نویسی دنیا در سال 2017


بر اسس امار های جدید به دست امده کمپانی TIOBE ، در ماه نوامبر 2017 رتبه بندی جدیدی از زبان های برنامه نویسی را منتشر کرده است و این رتبه بندی بر اساس محبوب ترین زبان های برنامه نویسی است. طبق این لیست زبان Java محبوب ترین زبان برنامه نویسی در سال 2017 شناخته شده است و پس از آن میتوان به زبان های C و C++ اشاره کرد.

از سوی دیگر، PYPL طبق علاقه مندی کاربران در آموزش زبان برنامه نویسی در گوگل نیز به همین نتیجه رسید و جاوا را به عنوان زبان برنامه نویسی مطلوب شناسایی کرد و پس از آن Python و PHP را معرفی کرد. در حالی که پایتون همچنان محبوبیت خود را دارد، دیگر زبانهای اسکریپتی مانند Perl، PHP و Ruby محبوبیت خود را از دست میدهند.

سایت های موفق با چه زبانی برنامه نویسی شده اند


شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید بزرگترین و موفق ترین سایت های دنیا مثل مایکروسافت با چه زبان هایی برنامه نویسی شده اند ؟

این پست را دراین لینک بخوانید

لازم است برای کسانی که بی اطلاع هستند بگوییم که رتبه بندی TIOBE بر اساس تعداد جستجو نام زبان برنامه نویسی به عنوان یک کلمه کلیدی در موتور جستجو محاسبه می شود. در حالی که PYPL  از داده های خام موجود در Google Trends برای محاسبه رتبه بندی استفاده می کند و بر اساس بیشترین جستجو برای یک آموزش زبان برنامه نویسی، محبوب ترین را شناسایی میکند.

بر اساس اطلاعات تحقیقاتی این دو شرکت در ماه نوامبر 2017، دو فهرست با معیارهای مختلف، از محبوب ترین و برترین زبان های برنامه نویسی در سال 2017 تهیه شده است که این فهرست را در ادامه ارائه خواهیم کرد.

ولی از دید تمامی برنامه نویسان زبان بد برنامه نوسی وجود ندارد باید بدونیم که هر زبانی برای یک هدف و یک نیاز طراحی شده است ویک برنامه نویس ماهر باید بتوانید با توجه به نیازخود زبان مورد نیاز خودرا استفاده کند ولی به طور کلی و در چند جمله میتوان گفت یک زبان برنامه نوسی خوب زبانی است با طرز نوشتاری ساده و قابل فهم,سازگاری, سرعت اجرای خوب,استفاده کم از منابع سخت افزاری و  و از همه مهم ترپشتیبانی. 

Rate this post

این مطالب را هم مطالعه کنید

برای اولین بار در جهان دانشمندان مغز انسان را به اینترنت متصل کردند!

زاهد

چگونه به راحتی برنامه نویسی را یاد بگیریم و اصول یادگیری برنامه نویسی چیست؟

زاهد

هسته مک اوپن سورس شد; هم اکنون در گیت هاب!

زاهد

نظر شما چیه؟

نوزده − 2 =