22.8 C
تهران
۱۴۰۳-۰۱-۳۰
مجله تک دیتا
اخبار جدید

نقد و بررسی پنچ اپلیکیشن درخواست خودرو

امروزه با قوت گرفتن پروژه های استارت آپی در کشور ، شاهد رشد روز افزون آنها در بستر کسب و کار کشور هستیم. اپلیکیشن های درخواست خودرو که با الهام گرفتن از Uber در کشور ما اجرا شدند ، در حال حاضر به پنچ گروه “اسنپ”،”تپ سی”،”کارپینو”،”می بریم” و “آژانسی”تقسیم شده اند.
در تمامی مراحل درخواست خودرو ، ما یک مسیر مشخص را برای تست انتخاب کردیم.

اسنپ

اسنپ که نام اختصاصی ماشین های اوبر هم می باشد ، اولین و شاید قدرتمند ترین برنامه درخواست خودرو باشد.در حال حاضر اسنپ با توسعه کسب و کار خود ، با پروژه زودفود که از یک منبع مالی تغذیه می شدند ، ادغام شده و اسنپ فود را راه اندازی کرده اند .
اسنپ با  سه سرویس ” اسنپ اکو”  سرویس باصرفه و اقتصادی  ، “اسنپ رز” ویژه بانوان و “اسنپ پلاس” با ماشین های خاص  در زمینه درخواست خودرو فعالیت می کند. از نکات قوت اسنپ تنوع سبد خدماتی آنها با رنج قیمتی متفاوت و تعداد ماشین های بیشتر نسبت به سایر رقبا است. 
“اسنپ باکس”خدمت دیگری از اسنپ هست که در زمینه خدمات موتوری همچون پیک موتوری فعالیت می کند که قطعا سهمی در پروژه اسنپ فود خواهد داشت.

تپ سی

تپ سی را شاید بتوان سرسخت ترین و بزرگ ترین رقیب اسنپ دانست.در ابتدای پیدایش برند “تپ سی” ،  شرکت با ایجاد قیمت رقابتی در کنار کیفیت برتر نسبت به اسنپ ،سهم بازار  بیشتری را به دست آورد.اما دیری نپایید که با عدم خلاقیت در مارکتنیگ (بازاریابی) مغلوب حریف قدرتمند خود گردید.
تپ سی که با ایده خلاقانه “سفر رایگان” در تمامی خانه ها نفوذ کرده بود، با سرویس هایی همچون “تپ سی” سرویس کلاسیک ، “تپ سی پرو” سرویس لوکس و “تپ سی پرایم” ویژه بانوان گستره خدمات خود را افزون تر نموده است.
 ایده”سفر رایگان”  بدین صورت است که شما با ارسال لینک دعوت به دوستان خود هم آن ها را به یک تخفیف پنج هزار تومان مهمان می کنید  و هم یک سفر رایگان بعد از اتمام اولین سفر آنها به شما هدیه داده می شود.اما جذاب تر از آن سفر با “مازراتی “و “بی ام دبلیو” بود که طرح بسیار هیجان انگیزی بود.
اما اینکه چرا با قیمت مناسب تر و  ارائه همان خدمات بازار را به رقیب خود واگذار کردند ، نکته ای است که بسیار جای تامل دارد.

tap30
carpino

کارپینو

نرم افزار کارپینو که بعد از اعتراض های فراوان رانندگان تاکسی و سرویس های سنتی درخواست خودرو رونمایی شد ،با تکیه بر تخصص پرسنل خود  و این که رانندگی و کرایه ماشین اصول خاص خود را دارد پا به عرصه رقابت گذاشت.نرم افزار کارپینو در نصب و راه اندازی نسبت به سایر رقبا کندتر بوده و همچنین در جست و جو آدرس مقصد به شدت ضعیف می باشد.
اما کارپینو که ارزش پیشنهادی آن تخصص راننده هایش هست ، در زمینه قیمت رقابتی ،قافیه را به رقیبان واگذار کرده است.
دسته بندی های کارپینو شامل “عمومی” ،”ون”،”بانوان”و” تشریفات” است.

کنار نکات مثبتی که از کارپینو ذکر شد، رابط کاربری مناسب نرم افزار بسیار عالی است و شما به راحتی هر چه تمام تر می توانید “مقصد دوم” ، سرویس “رفت و برگشت” و “مدت توقف”و راننده را نیز خودتان انتخاب کنید.
با توجه به حواشی یه وجود آمده ما از کارپینو انتظار قیمت پایین تری نسبت به رقبا داشتیم که کاملا بر عکس شد.

carpino
ajancy

آژانسی

آژانسی که همچون کارپینو در راستای اعتراض به استارت آپ های درخواست خودرو راه اندازی شده است ،  همان طور که کارپینو فقط با تاکسی ها کار می کند ،آژانسی هم همان گونه که از نامش پیداست فقط با آژانس ها کار می کند.
آزانسی هم مانند کارپینو یکی از مزایای خود را تخصص سفیرهایش می داند و  در بازار قیمتی نزدیک به رقبا و پایین تر از آژانس های سنتی عمل می کند.از دیگر مزایای آژانسی می توان به  رزرو سفر اشاره کرد. یعنی شما می توانید برای زمان مشخصی درخواست خودرو داشته باشید.

ajancy

می بریم

دیگر استارت آپ درخواست خودرو که سفر به الکامپ را رایگان کرده بود ، متاسفانه پلتفرم IOS را ندارد که بتوانیم دقیق بررسی کنیم ، اما با توجه به اطلاعات ما ارزش پیشنهادی آن به مشتریانش همانند سرویس دائمی است.

در توضیحات می بریم در سایت آماده است:

می‌بریم سرویسی همسفریاب برای اشتراک سفر و کارپولینگ است. در می‌بریم افراد برای یافتن هم مسیر و همسفر برای مسافرت مسیرهای روزانه خود را ثبت می‌کنند تا از این طریق علاوه بر کسب درآمد و سفرهای ارزان‌تر در کاهش آلودگی هوا نیز موثر باشند. خودرو اشتراکی می‌بریم سفر ارزان و سفر اشتراکی را با خودرو شخصی و ماشین اشتراکی امکان‌پذیر می‌کند.

Rate this post

یک نظر

علی ۱۳۹۶-۰۵-۰۶ در ۱۴:۳۶

واقعا نقد و بررسی خوبی بود خیلی دنبال همچین مطلبی گشتم ولی نبود خیلی ممنون که بدون طرفداری از هیچ کدوم نقد کردید .
سایتتون خیلی خوبه
مرسی
بازم از این مطلب ها بزارید .

پاسخ

نظر شما چیه؟

17 + نوزده =