15.7 C
تهران
۱۴۰۳-۰۲-۰۵
مجله تک دیتا
مقالات تخصصی

CHP | سیستم های سی اچ پی دیتاسنتر

chp

پیشبینی افزایش و رسیدن به مرز 227 میلیون دلاری برای سیستم های سی اچ پی در دیتا سنتر

 CHP که مخفف عبارت Combined Heat and Power است به معنای تولید همزمان دو نوع انرژی می باشد. به عبارت دیگر اگر شما از یک منبع انرژی دو نوع انرژی در محل مصرف دریافت کنید یک سیستم CHP دارید. مانند استفاده از بخاری ماشین در زمستان یک واحد CHP می باشد.در نیروگاه‌های حرارتی که سهم عمده‌ای در تامین نیاز الکتریسیته جوامع مختلف دارند، به‌طور متوسط تنها یک‌سوم از انرژی سوخت ورودی، به انرژی مفید الکتریسیته تبدیل می‌شود، به عبارت دیگر بازده این نیروگاه‌ها حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد است.
بر اساس مطالعات انجام شده اخیر ؛ بازار سیستم های ترکیبی گرمایشی و برق (CHP) برای دیتاسنتر در ایالات متحده تا سال 2040 رشد3.4% CAGR را خواهد داشت.البته نرخ رشد این سیستم در بازار در ایالات متحده شاهد رشد  متوسطی در طول این برآوردبوده است ؛ با این حال در این مسیر در حال رسیدن به بیشترین مقدار رشد خود در در بازار جهانی می باشد.

chp

بازار ایالات متحده روی سیستم CHP برای دیتاسنتر :

واحد بازرگانی مشتریان انتظار مشاهده رشد ثابتی از سال 2017 تا 2024 را دارد. درآمد فروش حاصل از سیستم های CHP برای دیتاسنتر در ایالت های کالیفرنیا ، واشنگتن ، تگزاس و ماساچوست بیشتر خواهد بود. تا سال 2024 بازار سیستم های CHP به حدود تقریبی 277$ میلیون دلار خواهد رسید. نرخ رشد کلی سالانه در طول دوره پیش بینی شده به مقدار میانه 4 – 3.8 درصد خواهد بود.
افزایش سازگاری و تجمیع امکانات و افزایش تقاضا برای دیتاسنتر سبز (دیتاسنتر سازگار با محیط زیست) فرصت های جدید رشد در بازار ایالات متحده را برای سیستم ترکیبی گرمایشی برق برای دیتاسنتر را به ارمغان می آورد.

عوامل کلیدی که باعث تحرک بازار در طول دوره ارزیابی می شود عبارتست از :
اولویت مصرف کنندگان و پشتیبانی دولت از رشد سریع بازار
افزایش چشمگیر مشتریان مهم و تغییر رویکرد به سیستم های CHP از سیستم های متعارف برق قدیمی در بازار ایالت متحده
کاهش قیمت گاز طبیعی و افزایش مشوق های مالیاتی CHP به رشد و علاقه بازار کمک می کند.
علاوه بر این ، بهبود اقتصادی و کاهش قیمت های گاز طبیعی تقاضا برای سیستم های CHP برای دیتاسنتر در ایالات متحده را افزایش خواهد داد. مقررات دولت در خصوص مشوق های مالیاتی برای سیستم های CHP یک نشانه مثبت در رابطه با رشد بازار است.

اندازه تجهیزات :
حجم وسیعی از تسهیلات همچنان به بیش از نیمی از کل درامد می رسد. در میان کل سایزهای امکانات ، قطعه کمتر از 000,20 فوت مربع به بیشترین مقدار خود در بازار امریکا با بیش از 53 درصد از نظر ارزش و ظرفیت خود در طول دوره پیش بینی شده در سال 2026 است.
در طول این مدت این پیش بینی این واحد به مقدار 30BPS دست پیدا خواهد کرد که مبلغی معادل 150 میلیون دلار تا سال 2024 است.

کاربر سازمانی :
بخش سازمانی, مصرف‌کننده نهایی برای سیستم‌های CHP دیتاسنتر در بازار ایالات متحده می باشد. با ارزش تجمیعی تقریبا برابر با 90 درصد ؛ دیتاسنترهای سازمانی و تجاری به عنوان دو بخش عمده با درصدی بالغ بر 53% تا سال 2024 باقی خواهد ماندکه ارزش آن چیزی بالغ بر 49.2 میلیون دلار برآورد می شود.
با بیش از ۸۰ % سهم درآمد در بازار, بخش مراکز داده تجاری به عنوان دومینبخش بزرگ از نظر مصرف نهایی باقی خواهند ماند.

آزمایشگاه‌های دانشگاه
با کاربرد، بیش از یک سوم از کل درآمد بازار توسط آزمایشگاه‌های دانشگاهی، یعنیبیش از ۳۶ % تا سال ۲۰۲۴ تحت اشغال قرار خواهد گرفت. ارائه دهندگان خدماتاینترنت نیز در پایان دوره پیش‌بینی، سهم قابل‌توجهی از ۲۵ درصد را نشان خواهندداد.
ارائه دهندگان سرویس ها و خدمات اینترنتی نیز به سهم قابل توجهی از درآمد- معادل 25% در پایان دوره – را به خود اختصاص خواهند داد.

نصب سیستم های جدید :
بر اساس انواع نصب موجود ؛ بخش سیستم های تازه نصب شده (نصب جدید) همچنان با بیش از 81% قابل توجهی را تا سال 2024 خواهد داشت. با این حال بخش های تکمیل شده سرعت رشد این بخش به دلیل هزینه های بالا و مشکلات مرتبط به مراتب کمتر خواهد بود.

بهترین عرضه کنندگان بازار :
در میان عرضه کنندگان کلیدی بازار ، شرکت جنرال الکتریک و شرکت کاتر پیلار همچنان به عنوان تولید کنندگان بزرگ بازار خواهند ماند و کمپانی های دیگر پیشرو مانند Veolia Energy North America LLC و Dresser –Rand Group Inc خواهند بود.
استراتژی های جدید توسعه محصول جدید در حوزه cttp در حال حاضر برای اکثر پیشروان این صنعت در اولویت قرار داشته و در این میان GE به صورت ویژه در توسعه محصولات کارآمد و خلاقانه تمرکزویژه ای دارد.

5/5 - (3 امتیاز)

نظر شما چیه؟

2 + هجده =