12.8 C
تهران
۱۴۰۳-۰۱-۱۰
مجله تک دیتا
فناوری اطلاعات

این دست‌بند از انعکاس امواج صوتی برای کمک به نابینایان استفاده می‌کند

فناوری‌های جدید می‌توانند نقش بسیار مهمی را در بهبود بینایی افرادی که مشکل بینایی دارند ایفا کنند و به حرکت آن‌ها در زندگی روزمره کمک کنند. تاکنون، ایده‌های گوناگون مانند عصای متصل برای راه رفتن یا عینک‌های های‌تک ابداع شده‌اند. اما در این بین، دست‌بندهای هوشمند مانند “سونو” که از ماه آینده وارد بازار می‌شوند حرف‌های تازه‌ای برای گفتن دارند.
سونو شباهت‌های زیادی با سایر کمک‌های موبیلیتی که تاکنون دیده‌ایم، مانند Tacit و عصای مجازی، دارد. در همه این گجت‌ها از ترکیب فیدبک‌های لمسی و سونار برای هدایت کاربر در اطراف اجسام و موانع پیش رو استفاده شده است

فرآیند “اکولوکیشن” مشابه روشی است که خفاش‌ها برای حرکت استفاده می‌کنند. یعنی پرتاب امواج صوتی به اطراف و سپس بررسی میزان فاصله‌ با اجسام از طریق گوش دادن به انعکاس و طنین اصوات.

در محصول جدید سونو، یافته‌های دریافتی از سنسور سونار با فیدبک لمسی ترکیب می‌شود تا بتواند اجسام را تا فاصله 4 متری شناسایی کند. هرچه جسم موردنظر نزدیک‌تر باشد انعکاس موج صوتی قوی‌تر و ارتعاشات روی دست‌بند شدیدتر خواهد بود. اما لرزش‌های ضعیف‌تر به معنی وجود فضای خالی در اطراف کاربر است.

شدت این لرزش‌های دریافتی از طریق اپ همراهی که روی اسمارت‌فون نصب می‌شود قابل تنظیم است. با این‌حال، سازندگان سونو می‌گویند این ویژگی اختیاری است و ممکن است همه کاربران سونو لزوما اسمارت‌فون نداشته باشند. گفته می‌شود باتری این دست‌بند قادر است به‌مدت 4 ساعت و به‌طور پیوسته کار کند.

قیمت دست‌بندهای سونو 250 دلار است و هم‌اکنون از طریق وبسایت این شرکت قابل پیش‌خرید است. زمان تحویل سفارش‌ها ماه جاری (آگوست) اعلام شده است.

Rate this post

این مطالب را هم مطالعه کنید

تماشا کنید:در نهایت ماشین پرنده اختراع شد !

زاهد

چگونه گوشی خودرا با نور شارژ کنیم؟

زاهد

با یونیکو اشنا شوید; دستگاهی که دندان های شما راکمتر در 3 ثانیه مسواک میزند!

زاهد

نظر شما چیه؟

20 + 15 =