14.9 C
تهران
۱۴۰۳-۰۲-۰۶
مجله تک دیتا
اخبار جدید علمی و آموزشی

ساخت یک دین جدید با استفاده از هوش مصنوعی توسط مهندس سابق گوگل

Anthony Levandowski یک مهندس مولتی میلیونر است که در مرکز اختلافات بین Google و Waymo قرار داشت. لوانوفسکی پس از اینکه گوگل ادعا کرد او اسرار تجاری را از این شرکت دزدیده است، از اوبر اخراج شد (او به عنوان سرپرست مهندسی برای بخش خودروهای بدون رانندهٔ اوبر کار می‌کرد). لازم به ذکر است که پیش‌تر او یک شرکت کامیون‌های خودران به نام Otto تأسیس کرده بود که در سال 2016 به اوبر واگذار شد.

پاراگراف بالا به نظر پروفایل جالبی برای یک متخصص تکنولوژی می‌رسد اما توانایی‌های این مهندس فراتر از این حرف‌ها است و قرار است همه چیز خیلی هیجان‌انگیزتر شود! در واقع، لواندوفسکی یک سازمان مذهبی به نام Way of the Future (راه آینده) تأسیس کرده است که بنا بر مستندات این به ثبت رسیده، هدف این سازمان «توسعه و ترویج اثبات خدا با استفاده از هوش مصنوعی» است.

در واقع، لواندوفسکی مدیرعامل سازمان راه آینده است اما این سازمان هنوز مدارکی ارائه نکرده است تا به عنوان یک سازمان مذهبی معاف از مالیات واجد شرایط شود. با این حال، به نظر می‌رسد لواندوفسکی در حال بنا نهادن خدای خود است که مردم را به پرستش هوش مصنوعی برای بهبود جامعه تشویق خواهد کرد.

پیش از این، تکنولوژیست‌ها و دانشمندانی مثل ایلون ماسک و استیون هاوکینگ به ما دربارهٔ خطرات هوش مصنوعی هشدار داده‌اند (برای آگاهی بیشتر، به مقالهٔ هشدارهای استفان هاوکینگ و ایلون ماسک درباره روبات های نظامی نسل آینده مراجعه نمایید). قطعاً ابداع خدای جدید هوش مصنوعی کسانی همچون ایلون ماسک که هموارهٔ دغدغهٔ پیشرفت‌های خارج از کنترل AI را داشته‌اند خوشحال نخواهد کرد!

منبع : Sokanacademy

Rate this post

این مطالب را هم مطالعه کنید

و باز هم باطری ایفون 8 ; باطری ایفون 8 دردسر سازشده است. سرنوشت شوم اپل

زاهد

هوش مصنوعی و نقش آن در دیتاسنترها

vahid fatehi

راز های موفقیت در برنامه نویسی

زاهد

نظر شما چیه؟

پانزده − 9 =