14 C
تهران
۱۴۰۳-۰۲-۰۴
مجله تک دیتا
اخبار جدید

امکان پرداخت موبایلی پول خرد تا آخر شهریور ماه فراهم می شود

خدمات بانکداری الکترونیک کشور در سال های اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته و امروزه بسیاری از اموری که در گذشته نیازمند مراجعه حضوری به بانک ها بوده اند، به راحتی از طریق سیستم بانکداری الکترونیک انجام شده و حتی خدمات نوین و کاربردی دیگری نیز از این طریق در اختیار مردم قرار گرفته اند.

در همین راستا نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات، با اشاره به پروژه سرویس جدیدی تحت عنوان «پرداخت پول خرد موبایل»، از هماهنگی با بانک مرکزی و صدور دستور این بانک به تمامی بانک ها خبر داد. وی همچنین در ادامه گفت بیش از نیمی از پرداخت های خرد، مبالغ زیر 10 هزار تومان هستند و اظهار کرد:

 

برای تراکنش روی تلفن همراه با بانک مرکزی به توافق رسیده ایم تا برای رفاه حال مردم، امکان نقل و انتقال پول خرد برای خریدهای زیر ۱۰ هزار تومان نیز از طریق شبکه بانکی روی موبایل فراهم شود.

بر این اساس شرایطی در حال فراهم شدن است که کاربران بتوانند این پرداخت ها را نیز از طریق گوشی‌های موبایل خود و بدون اتصال لحظه ای به سیستم بانکی کشور انجام دهند.

بدین ترتیب قرار است یک حساب بانکی از سوی هر کاربر احراز شود تا پس از پرداخت های خرد انجام شده از سوی کاربر، یک گزارش کلی به سیستم بانکی ارائه شده و این مبلغ تجمیع شده از حساب کاربر کسر گردد.

این سرویس در راستای اجرای موبایل بانکینگ در کشور و تسهیل خرید و فروش اینترنتی و پرداخت پول خرد از طریق موبایل صورت می گیرد، و قرار است حداکثر تا دو ماه آینده و تا اواخر شهریور ماه این پروژه برای مردم اجرایی شود.

 

با توجه به سخنان آقای جهانگرد، سرویس جدید در لحظه مبادله وجه، نیازی به «اتصال لحظه ای به سیستم بانکی کشور» و در نتیجه اینترنت نداشته، و مجموع پرداخت های خرد کاربر بعداً به سیستم بانکی ارائه شده و مبلغ آن از حساب کسر می شود.

 

اما به دلیل عدم ارائه جزئیات، این سؤالات به ذهن می رسد که خدمات مذکور با کدام فناوری در اختیار مردم قرار می گیرند؟ آیا سقفی برای پرداخت های خرد وجود دارد؟ آیا حساب بانکی جدید و اختصاصی سقف پرداخت های خرد را مشخص می کند؟ آیا شاهد استفاده از تکنولوژی NFC تلفن های هوشمند خواهیم بود؟ تکلیف افرادی که موبایل مجهز به NFC ندارند چه خواهد شد؟

به هر حال باید برای دریافت پاسخ این سؤالات، تا انتشار اظهار نظرهای رسمی بعدی مسئولین و ارائه توضیحات بیشتر صبر کنیم.

 

منبع:خبرگذاری مهر

Rate this post

نظر شما چیه؟

پنج + یک =