12.8 C
تهران
۱۴۰۳-۰۲-۰۶
مجله تک دیتا
اخبار جدید

سامسونگ از فروش هر ایفون 10 , 110 دلار سود میکند !

اپل که در ماه گذشته از ایفون 10 به عنوان دهمین سالگرد معرفی ایفون چنین نام گرفت این ایفون با صفحه ای شیشه ای و بدون حاشیه و قابلیت face id رو نمایی شد .

ایفون 10 با قیمت 999 دلار وارد بازار شد و بالا بودن قیمت ان نیز دلیل دارد دلیل ان  زیاد تمام شدن قیمت برای خود اپل است .اما نکته جالب اینجاست که بر اساس بررسی قطعات استفاده شده در این گوشی، سامسونگ به ازای فروش هر آیفون 10 حدود 110 دلار سود می‌برد؛ چیزی نزدیک به ده درصد قیمت فروش محصول!

پر سودترین قطعه تولیدی سامسونگ که در آیفون 10 به کار رفته، گران‌قیمت‌ترین قطعه این گوشی نیز هست: صفحه نمایش جدید OLED. این صفحه نمایش سفارشی بوده و بر اساس استانداردهای اپل طراحی و ساخته شده است. اما صفحه نمایش OLED تنها قطعه‌ی تولیدی سامسونگ نیست که در دل آیفون 10 جای گرفته است.

اما این همه ماجرا نیست تحقیقاتی که برای مجله وال استریت انجام شده است نشان میدهد سامسونگ در تولید باطری  و همچنین خازن های این موبایل نیز دست داشته است . براسا یک بررسی  و حدس تخمینی میتوان گفتبه نظر می‌رسد درآمد سامسونگ از تولید قطعات برای آیفون 10 حدود 4 میلیارد دلار بیشتر از درآمد این شرکت در تولید قطعات پرچم‌دار خودش،گلکسی اس 8، باشد.

انتظار می‌رود اپل 130 میلیون دستگاه از آیفون 10 تا تابستان 2019 به فروش برساند که درآمد سامسونگ از هر دستگاه حدود 110 دلار است. در همین حال انتظار می‌رود فروش جهانی گلکسی اس 8 حدود 50 میلیون دستگاه باشد که به ازای هر دستگاه 202 دلار به خاطر قطعات تولیدی خود سامسونگ مانند صفحه نمایش طی 20 ماه ابتدایی فروش برای این شرکت درآمد به همراه داشته باشد.

شاید جالب باشد که بدانید دو شرکت اپل و سامسونگ که رقیب هم محسوب می‌شوند، تا چه حد کسب و کارشان به یکدیگر وابسته است. بر اساس تخمین موسسه‌ سرمایه‌گذاری CLSA، سفارش‌‌های اپل برای تولید قطعات مختلف گوشی‌های آیفون حدود یک سوم درآمد سامسونگ را تأمین می‌کند.

 

Rate this post

این مطالب را هم مطالعه کنید

سیری یا بیکسبی مسئله این است؟

زاهد

گلکسی نوت 8 به عنوان بهترین گجت سال انتخاب شد.

زاهد

درامد های بزرگ اپل از کجا سرچشمه میگیرد؟

زاهد

نظر شما چیه؟

2 − دو =