25.7 C
تهران
۱۴۰۳-۰۱-۳۱
مجله تک دیتا
اخبار جدید

سیری یا بیکسبی مسئله این است؟

دستیار صوتی خوب یا عالی

با روی کارآمدن دستیار های صوتی ، شرکت های بزرگی همچون اپل و سامسونگ با عرضه محصولات خود  همراه این ویژگی به رقابت  با سایر تلفن های هوشمند پرداختند.دستیار صوتی شرکت اپل با نام سیری و شرکت سامسونگ با نام بیکسبی بخشی از برنامه های تبلیغاتی و جذاب هر سری از محصولات جدید شرکت خود بوده اند .

در این مقاله سعی داریم به بررسی و تفاوت این دو دستار صوتی بپردازیم .

سیری را شاید بتوان به عنوان اولین دستیار صوتی بدانیم، اما کامل ترین نه .

مهم ترین مزیت های سیری راحتی آن در تماس و ارسال پیام صوتی است . در واقع شما با سیری تا مرحله باز شدن نرم افزار پیش می روید اما اجرای آن خیر. البته در تنظیم ساعت یا برنامه های خاص این امکان وجود دارد اما اعمال فیلتر یا اسکرین شات سیری ضعیف عمل می کند. نکته بعد در تشخیص کلمات هست که متاسفانه سیری با آن هم مشکل دارد.

 اما با دستورات صوتی بیکسبی، به ثبت اسکرین‌شات، ثبت تصاویر به‌عنوان عکس پروفایل و مشاهده‌ی تصاویر مورد نظر پیش از انجام ویرایش بپردازید. علاوه بر این، امکان یکپارچه شدن اپلیکیشن‌های شخص ثالث با بیکسبی وجود دارد و مثلا می‌توانید با استفاده از دستیار صوتی سامسونگ از سرویس اوبر یک تاکسی درخواست کنید.

 با استفاده از بیکسبی می‌توانید یادآورهای خود را مدیریت کنید. این ویژگی شامل موارد پایه‌ای از جمله تنظیم یک یادآور پارک ماشین و اضافه کردن موقعیت مکانی در یادآوری مورد نظر است و علاوه بر این می‌توان با استفاده از بیکسبی وارد بخش تنظیمات شد و مواردی مثل تنظیم بلندی صدای زنگ مربوط به یادآور را به دلخواه، زیاد یا کم کرد. برای فعال کردن دستیار صوتی بیکسبی سامسونگ می‌توانید از دکمه‌ی فیزیکی اختصاصی آن استفاده کنید یا عبارت «Hi Bixby» را بیان کنید.

ا استفاده از دستورات صوتی بیکسبی می‌توانید مواردی مثل روشن کردن هات‌اسپات دستگاه، تنظیم روشنایی نمایشگر و تنظیمات دیگری مثل بلوتوث و فیلتر نور آبی نمایشگر را انجام دهید. البته استفاده از روش معمول برای انجام این‌گونه کارها آسان‌تر است؛ اما در شرایطی که مشغول انجام کاری باشید، مسلما توانایی بیکسبی نسبت به گوگل اسیستنت و دستیار صوتی اپل بیشتر است.

می توان گفت هر دو در ایده پردازی و نوع درخواست یکی هستند اما اینکه کدام موفق تر عمل خواهد کرد باید منتظر آیفون 8 و آپدیت جدید بیکسبی باشیم.

5/5 - (1 امتیاز)

این مطالب را هم مطالعه کنید

چرا ایفون 8 به اندازه ی مدل های قبلی فروش نرفت ؟

زاهد

سارقان نقاب دار 313 گوشی آیفون X را از کامیون حمل آن به سرقت بردند!

زاهد

سامسونگ از فروش هر ایفون 10 , 110 دلار سود میکند !

زاهد

نظر شما چیه؟

5 × 2 =