14 C
تهران
۱۴۰۳-۰۲-۰۴
مجله تک دیتا
شبکه علمی و آموزشی

با میکروسرور ها آشنا شوید ! میکروسرور چیست و چه تفاوتی با سرور دارد ؟

میکروسرور چیست و چه تفاوتی با سرور دارد

در این مقاله قصد داریم که شرح دهیم که میکرو سرور چیست و چه تفاوتی با سرور های معمولی دارد و ویژگی های میکروسرور هارا برای ششما شرح دهیم با تک دیتا همراه باشید .

همان طور که از نام این سرور ها مشخص هست میکروسرور ها نسخه کوچک شده و و محدود شده سرور ها هستند که یکی از مهم ترین ویژگی های آنها قیمت ارازان و مقرون به صرفه نسبت به سرور های معمولی و سنتی و بزرگ می باشد . میکروسرور یا مایکروسرور ها میتوانند در دیتاسنتر ها ,اتاق سرور ها و  مراکز داده مورد استفاده قرار بگیرند وبرای کسب و کار ها و شرکت ها کاملا مناسب هستند . بدین صورت که زمانی که شما میتوانید با پرداخت قیمت کم و اشغال کم فضای فیزیکی  میتوانید توان پردازشی مورد نیاز خودرا دریافت کنید چرا باید از سرور های بزرگ تر استفاده کنید ؟ البته این بدین منظور نیست که استفاده از سرور ها اشتباه است شما میتوانید با آنالیز نیازمندی های خود و مشاوره های تخصصی اقدام به انتخاب کنید که آیا سرور ها برای شما مناسب هستند یا مایکروسرورها

میکروسرور ها چه ویژگی هایی دارند ؟

بازدهی بالا در کارهای کوچک تر


با میکرو سرورها، پردازشگر کمتری تلف می شود و هزینه خرید و گردانیدن ماشین هم کاهش می یابد. میکروسرورها با حذف خصوصیات غیر لازم برای بارهای کاری سبک، می توانند بارهای کاری ساده را موثرتر از سرورهای با سرعت بالاتر انجام بدهند.

مصرف کم و مقرون به صرفه


میکروسرو ها توان پردازشی کم تری نسبت به سرور های گسترده دارند این پردازش میتواند به چند چیز مرتبط باشد درنتیجه گرمای کم تری نسبت به سرور های معمولی ایجاد میکنند و هزینه های کم تری برای تجهیزات کولینگ نیاز دارند و در نتیحه هزینه زیادی برای مصرف انرژی پرداخت نمی شود .

اشتراک گذاری منابع


بسیاری بر این باورند که میکروسرور ها نمی توانند از پس پردازش های سنگین برآیند ولی میکروسرور ها میتوانند با اشتراک منابع خود سرعت پردازش را تا چندین برابر بیشتر کنند به همین دلیل است که میکروسرور ها در تحلیل اطلاعات موفق واقع شده اند و به اشتراک گذاری منابع نقش کلیدی در میکروسرور ها را ایفا می کند .

تفاوت توان پردازشی سرور ها و میکروسرور ها و هزینه راه اندازی


براساس گذارشات منتشر شده از YourPCUniverse میکروسرور ها 63 درصد کم تر هرینه راه اندازی نسبت به سرور ها معمولی دارند و همچنین 85 درصد انرژی کم تری نسبت به سرور ها معمولی و گسترده استفاده میکنند . همان طور که گفته شد باید نیازمندی های خود را بسنیجید و بر اسا آن اقدام به خرید سرور کنید  شاید این فکر به ذهن شما برسد که شاید بهتر باشد به جای یک سرور چندید میکروسرور را خریداری کرده و با هم هماهنگ کنید ولی این کار ممکن است  هزینه پایینی داشته باشد ولی شاید شما را از نظر توان پردازشی راضی نکند

قابلیت ذخیره سازی داده ها تا 5 پتابایت


اکثر میکروسرور ها از حافظه های داخلی استفاده می کنند همچنین مجهز به اسلات های خارجی نیز هستند که میتوانید به اختبار خود ظرفیت ذخیره سازی خودرا چندین برابر کنید . همچنین شما می توانید با اسلات های Moonshot 1500 ظرفیت ذخیره سازی تا 45 ترابایت افزایش پیدا کند و این حافظه ذخیره سازی می تواند تا 5 پتابایت افزایش پیدا کند .

مناسب برای میزبانی وب و هاستینگ


یکی از عمده استفاده های میکروسرورها در میزبانی وب سایت ها میباشد که شما میتوانید با پرداخت هزینه کن خودتان یک هاستینگ طراحی و راه اندازی کنید .

میکروسرور ها امروزه در بسیاری از شرکت ها و کمپانی ها بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند از جمله مهم ترین این کمپانی ها می توان به فیس بوک و ای بی ام اشاره کرد . در حال حاضر آمریکای شمالی بزرگترین بازار برای این صنعت است . به طور کلی آینده روشنی برای میکروسرور ها دیده می شود و دور از انتظار نیست که میکروسرور ها در سه سال آینده یک بازار ملیارد دلاری را هدایت کنند .

امیدواریم که این مقاله هم مورد توجه شما قرار گرفته شده باشد نظرات و پیشنهاد های خود را با ما در میان بگذارید .

5/5 - (1 امتیاز)

نظر شما چیه؟

17 − شانزده =