12.8 C
تهران
۱۴۰۳-۰۱-۱۰
مجله تک دیتا
اخبار جدید

ویروس زئوس از طریق تلگرام به گوشی ایرانیان امد| کانال های تلگرام تهدید میشود

امروزه حملات سایبری و تهدید های اینترنتی به شدت زیاد شده است از این رو باید تمام حواسمان به برنامه هایی که نصب میکنیو ویا حتی در کانال هایی که عضو میشویم باشیم.

بد افزار زئوس از طریق تلگرام به گوشی های هوشمند کاربران ایرانی راه یافته است. البته این نخستین بار نیست که این بد افزار به گوشی کاربران ایرانی راه پیدا می کند. قبل از این نیز چندین بار این اتفاق رخ داده، مثلاً آن زمان که از طریق اینستاگرام این بد افزار به گوشی ها راه یافت.

 متأسفانه بد افزار زئوس، به عنوان یکی از با سابقه ترین بد افزارها، چندین سال است که در حال فعالیت است و عموماً سعی اش بر آن است که هر بار به سراغ یکی از مناطق جهان برود. آمارها حاکی از آن هستند که بد افزار زئوس تا به حال در ۱۹۶ کشور توانسته است کامپیوترها و گوشی ها را به خود دچار کند.
بد افزار زئوس، که آن را به مثابه ی یک بد افزار مالی می شناسند، همواره از طریقی مشابه به سوژه های خود حمله می کند. این بد افزار تا هنگامی که عملیاتی بانکی به صورت آنلاین صورت نگیرد هیچ کاری نمی تواند انجام دهد اما آن زمان که کاربر درصدد انجام یک فرآیند آنلاین بانکی بر می آید، سر و کله ی زئوس پیدا شده و بر آن می شود که اطلاعات فرد را بدزدد.

با این مقدمات، اکنون نوبت آن است اضافه کنم که زئوس در ایران از طریق به اصطلاح اپلیکیشن هایی که در برخی کانال ها با تبلیغاتِ، خودمانی بگویم، سرکاری و دروغین برای دانلود قرار داده می شوند می تواند به گوشی ها راه یابد.
در واقع دانلود این اپلیکیشن های دروغین از کانال های کلاهبردار، بهترین بستر برای راه یافتن زئوس به گوشی های کاربران ایرانی است.
بنابراین حتماً به خاطر داشته باشید که دانلود و نصب هر برنامه ای از هر کانالی امری بی ضرر نیست و می تواند به قیمت به سرقت رفتن اطلاعات تان تمام شود. حتی مرکز مدیریت امداد و عملیات رخدادهای رایانه ای نیز به کاربران هشدار داده که به هوش باشند و گول شعارهای پوچ ادمین های تلگرام را نخورند و به هیچ عنوان اپلیکیشن ها را از کانال های نامعتبر دانلود نکنند چرا که به راحتی می توان زئوس را با یک کدنویسی ساده به یک اپلیکیشن در ظاهر فارسی و کاربردی تبدیل کرد.

Rate this post

این مطالب را هم مطالعه کنید

از کجا بفهمیم فایلی که از اینترنت دانلود میکنیم امن است یا خیر؟

زاهد

هشدار! کاربران ایرانی هدف باج افزار فارسی تایرنت

زاهد

نظر شما چیه؟

پانزده + 4 =