۱۴۰۳-۰۱-۳۱
مجله تک دیتا
علمی و آموزشی

اینترنت ماهواره ای چیست ؟

اینترنت ماهواره ای چیست

اینترنت ماهواره ای چیست ؟

یکی از موضوعاتی که امروزه بسیار مورد بحث قرار گرفته شده است اینترنت ماهواره ای است در این مقاله قصد داریم شرح دهیم که اینترنت ماهواره ای چیست و چگونه کار می کند با تک دیتا همراه باشید . 

اینترنت ماهواره ای به عنوان یکی از روش های دسترسی جدید می باشد که می توان به وسیله آن به شبکه ی اینترنت متصل گردید که این کار توسط شبکه ماهواره ای انجام می شود. برای مواردی از این اینترنت استفاده می شود که نمی توان برای اتصال از اینترنت معمولی یا زمینی استفاده کرد یا اینکه کیفیت آن بسیار کم است.

شما می توانید به وسیله اینترنت ماهواره ای ،اطلاعات خود را به سرعتی که تا به حال تجربه نکرده اید انتقال دهید. این نوع اینترنت، دارای انواع مختلفی بوده که در ادامه به آنها اشاره شده است.

انواع روش های راه اندازی اینترنت ماهواره ای

همانطور که در قسمت فوق اشاره کرده ایم برای راه اندازی راهکارها و انواع مختلفی وجود داشته است که هر کدام از آن خصوصیت ها و ویژگی های منحصر به فرد خود را داشته اند اما اگر بخواهیم به صورت کلی آن ها را تقسیم بندی کنیم می توان گفت که شامل دو نوع آفلاین و آنلاین هستند.

نوع آنلاین به دو قسمت ۱طرفه و ۲ طرفه تقسیم بندی می گردد.

اینترنت آفلاین را با نام اینترنت ماهواره رایگان نیز می شناسند و در واقع نوعی روش دسترسی به اینترنت بوده که نیازی نیست اکانت یا پرداخت پول برای دریافت خدمات اینترنت صورت بگیرد و یک نوع اینترنت رایگان را برای کاربران ارائه میدهد.

البته به علت ماهیت این نوع اینترنت، این امکان وجود ندارد که یک نام مشخص اینترنت را برای آنها در نظر گرفت چرا که کاربران در این گونه اینترنت مجبور هستند تنها دریافت اطلاعاتی را انجام بدهند که به واسطه دیگر کاربران اینترنت ماهواره ی آنلاین ، دانلود گردیده است.

اینترنت ماهواره ای آنلاین یک طرفه چیست ؟

اینترنت ماهواره ای آنلاین یک طرفه ،تنها به شکل رسیو یا دریافت است که برای ارسال یا سند کردن، به یک ADSL یا خط اتصال دایل آپ نیاز بوده است. امیدواریم که این مقاله هم مرد قبول شما قرار گرفته شده باشد نظرات و پیشنهاد های خود را با ما در میان بگذارید.

ارتباطات ماهواره‌ای تحت تأثیر عوامل جوی همچون باران و برف و رطوبت قرار دارند که این عوامل می‌توانند بین کاربر و ماهواره و ماهواره با ایستگاه زمینی موجب اختلال گردند. مداخله با سیگنال راین فید (Rain Fade) نامیده می‌شود.

پهنای باند در اینترنت ماهواره ای چیست ؟ 

مشتریان اینترنت ماهواره‌ای محدوده‌ای از کاربران خانگی با یک سیستم تا مجموعه‌های بزرگ تجاری با چندین صد سیستم را تشکیل می‌دهند. بالا بودن هزینه‌های راه اندازی این سرویس‌ها توسط شرکت‌های سرویس دهنده باعث شده‌است کاربران از پهنای باند اشتراکی حتی با شرایطی خاص استفاده کنند که از جمله آن می‌توان به محدودیت چه در سرعت و چه در ترافیک اشاره کرد.

توسعه اینترنت ماهواره‌ای

در راستای جهانی سازی اینترنت ماهواره ای، شرکت اپل در حال کار روی فناوری محرمانه ای است که احتمالا اتصال مستقیم آیفون به اینترنت ماهواره ای را میسر کرده و کاربران را از شبکه‌های دیگر بی نیاز می سازد. بلومبرگ به نقل از منابع آگاه از پروژه محرمانه ای در اپل خبر داده که هدف از آن اتصال مستقیم آیفون به اینترنت ماهواره ای در بازه زمانی پنج ساله است. فارغ از اینکه اپل ماهواره های خود را برای پیاده سازی این شبکه به آسمان می فرستد یا از شرکت های دیگر سرویس می گیرد، با تکیه بر این فناوری می تواند سرویس نقشه و مسیریاب خود را بهبود داده، دسترسی دستگاه هایش به اینترنت را بهبود بخشیده و وابستگی به اپراتورها را به حداقل برساند.

5/5 - (1 امتیاز)

نظر شما چیه؟

6 − 2 =