25.4 C
تهران
۱۴۰۳-۰۲-۰۷
مجله تک دیتا
فناوری اطلاعات

دوربین مداربسته بی سیم | دوربین مداربسته WiFi

دوربین مداربسته بی سیم

دوربین مداربسته بی سیم


پیشرفت فنّاوری در سال‌های اخیر باعث شد تا بسیاری از تجهیزات مورداستفاده در بخش IT به شکل چشمگیری در بخش‌های مختلف ارتقاء پیدا کند از آن جمله می‌توان پیشرفت‌های زیاد دوربین مداربسته بی سیم را نام برد، به‌طوری‌که فنّاوری دوربین مداربسته وایرلس به‌سرعت در حال فراگیر شدن در بین بسیاری کاربران است. سهولت نصب و کارکرد آسان یکی از دلایل استفاده از دوربین‌های مداربسته بی سیم است.
دوربین مداربسته بی سیم یا دوربین WIFI گزینه‌های مناسبی برای تأمین امنیت آسان مکان‌هایی همچون ساختمان‌های مسکونی یا ادارات و حتی اتاق‌های خاص است.

نصب دوربین وایفای

مزایای دوربین وایرلس

نصب و راه‌اندازی دوربین مداربسته بی سیم نیاز به تخصص خاصی ندارد و می‌توان به‌راحتی آن‌ها را با یک تنظیمات از پیش تعیین‌شده در هر مکانی که موردنیاز شماست نصب کرد.
کوچک بودن دوربین بی سیم کاربری آن را آسان نموده است و به‌راحتی می‌تواند در همه مکان‌ها نصب شود. این دوربین‌ها به علت عدم نیاز به سیم‌کشی و به علت اینکه بستر خاصی برای کابل‌کشی نیاز ندارند می‌توانند این مشکلات کابل‌کشی را نداشته باشند.
این دوربین‌ها باقابلیت بی سیم خود می‌توانند تصویر را بر روی لپ‌تاپ و موبایل شما ارسال کنند و از آن طریق ذخیره‌سازی را انجام دهند یا توسط کارت حافظه تصاویر را ذخیره کنند.

انواع دوربین وایرلس

دوربین بی سیم به دودسته آنالوگ و دیجیتال تقسیم می‌شود.

دوربین آنالوگ بی سیم داده‌های تصویری را به‌صورت پیوسته ارسال می‌کند. انتقال تصاویر در این نوع از دوربین‌ها از طریق امواج رادیویی صورت می‌گیرد. این داده‌ها توسط هر گیرنده‌ای که امکان دریافت این دامنه فرکانس را داشته باشد قابلیت دریافت است. این دوربین‌ها سیگنال تصویر را به سیگنال رادیویی تبدیل می‌کنند.
دوربین مداربسته وایرلس آنالوگ معایب بسیاری دارد که هم‌اکنون رو به منسوخ شدن هستند. این دوربین‌ها تحت تأثیر فرکانس‌های مختلف و امواج دستگاه‌های دیگر قرار می‌گیرد. تداخل سیگنالی این دوربین‌ها زیاد است و سیگنال‌های مختلف را به هم می‌ریزد.

دوربین دیجیتال بی سیم (IP)

دوربین‌های دیجیتال بی سیم با عملکرد متفاوت نسبت به آنالوگ‌ها قادرند تا تغییراتی در سیگنال‌های ارسالی ایجاد کنند تا از تداخل دائمی میان فرکانس‌ها جلوگیری شود. به عبارتی برنامه‌ریزی شود تا سیگنال‌ها با یک سرعت از میان فرکانس‌ها رد شود.
انتقال اطلاعات در دوربین مداربسته بی سیم دیجیتال معمولاً از طریق پروتکل WIFI انجام می‌شود. با این فنّاوری می‌توان اطلاعات با حجم بالا را با سرعتی زیاد ارسال کرد. این دوربین‌ها در برابر انواع نویز مقاومت بیشتری دارد.
دوربین‌های IP یا دیجیتال با برد بالای 100 متر می‌تواند با استفاده از Repeater مسافت‌های طولانی‌تری را نیز پوشش دهد.
از مزایای دیگر این نوع از دوربین‌ها می‌توان به قابلیت و امکان مکالمه باوجود میکروفن و بلندگوی داخلی اشاره کرد. با وجود حس‌گرهای تصویری و حرکتی می‌توان سوژه‌های حرکتی را به‌راحتی ردیابی کرد.
دوربین‌های WIFI می‌توانند بدون دستگاه مرکزی نیز کار کنند، برخی از آن‌ها با اتصال به یک اکسس پوینت می‌توانند تصویر را در شبکه ارسال کنند. این دوربین‌ها درواقع زیرمجموعه دوربین‌های بی سیم هستند. دامنه استفاده این دوربین‌ها در فرکانس‌هایی بین 2.4GHz تا 5.8GHz می باشد. بیشترین برد در این دامنه حدود 700 متر با 8 سیگنال دریافت‌کننده می‌باشند.
دوربین‌های WIFI دیجیتال معمولاً دارای یک سیستم‌عامل داخلی هستند و امکان اتصال مستقل به شبکه را دارا است. البته از لحاظ هزینه این دوربین‌ها قیمت بالایی دارند.

دوربین WIFI شارژری

برخی از این دوربین‌ها به‌صورت کاملاً بی سیم هستند درواقع منبع برق آن‌ها از طریق باتری داخلی و به‌صورت شارژی تأمین می‌شود. این دوربین‌ها به دوربین‌های وایرلس برد کوتاه مشهور هستند و باوجود یک کارت حافظه امکان ذخیره‌سازی را دارا می‌باشند.

دوربین بی سیم

1- رزولوشن

در دوربین‌های مداربسته رزولوشن تصویر باید به‌گونه‌ای باشد که بتوان بهترین کیفیت را نمایش دهد. هر چه رزولوشن بالاتر باشد کیفیت تصویر بالاتر و درعین‌حال هزینه دوربین گران‌تر است. در حال حاضر دوربین‌های با رزولوشن 1080 می‌تواند کیفیت معقولی را همراه هزینه مناسب داشته باشد.

2-دید در شب

دوربین مداربسته بی سیم حرفه‌ای باید برای پوشش محیط‌های مختلف دارای قابلیت دید در شب باشد. در حال حاضر دوربین‌هایی با فناوری مادون‌قرمز و یا EXiR می‌توانند این قابلیت را در اختیار بگذارند. این دوربین‌ها از طریق فیلترهای خاصی با تشخیص سطح نور دید در شب را فعال یا غیرفعال می‌کنند. تعداد LED های مادون قرمز نشان‌دهنده برد دید در شب بسیاری از این دوربین‌هاست.

3-زاویه دید دوربین

مقدار فضایی که لنز یک دوربین می‌تواند ببیند نکته مهمی است که باید به آن توجه کرد. هر چه لنز دوربین واید باشدمی توان فضای بیشتری را تحت پوشش قرار دهد

4.9/5 - (58 امتیاز)

نظر شما چیه؟

چهار × 3 =