25.4 C
تهران
۱۴۰۳-۰۲-۰۷
مجله تک دیتا
اخبار جدید

وب سرویس های آمازون (AWS)

وب سرویس های آمازون

وب سرویس های آمازون (AWS)


وب سرویس های آمازون (AWS) در سال 2006 به دنیای رایانش ابری وارد و دسترسی و امنیت سریع تر را برای کاربران خود فراهم نمود. Amazon Web Services یا سرویس های وب آمازون یک پلتفرم محاسبات ابری جامع و در حال توسعه است  که سرویس های محاسباتی از راه دورنیز نامیده می شود.
خدمات وب سرویس های آمازون برای به حداقل رساندن تاثیرات منفی ناشی از قطعی های سراسری  و اطمینان از قابلیت سیستم در مناطق مختلف جغرافیایی تقسیم شده است. این مناطق دارای مراکزی در ایالات متحده آمریکا، غرب ایالات متحده ، برزیل، ایرلند، سنگاپور، ژاپن و استرالیا هستند

وب سرویس های آمازون

وب سرویس های آمازون دارای 47 Zone و 18 Region در سراسر دنیا است؛ قدرت شرکت آمازون در ارائه خدمات ابری از همین زیرساخت‌های فیزیکی گسترده در سراسر جهان به‌دست‌آمده است. هیچ شرکتی در دنیا به‌اندازه آمازون مرکز داده و تجهیزات زیرساختی برای خدمات ابری ندارد. هر کسب‌وکار با هراندازه و هر محصولی می‌تواند به یکی از این زیرساخت‌ها در نزدیک‌ترین مکان نسبت به دفترش متصل شود و بالاترین سطح کیفی خدمات ابری را دریافت کند.

خدمات سرویس وب آمازون

خدمات ابری وب سرویس های آمازون شامل ده‌ها محصول و خدمات در طیف‌های متنوع و گسترده‌ای  AWS را می‌توان به چند بخش اصلی Compute، Storage، Database، Migration و Networking and Content Delivery تقسیم کرد. آمازون ده‌ها ابزار مدیریتی و توسعه برای سازندگان وب‌سرویس‌ها، گیمرها، مدیاسرورها، اینترنت اشیا، سرویس‌های موبایل، یادگیری ماشینی، تحلیلگران اطلاعات و … دارد که هریک مشتریان و کسب‌وکارهای خاص خودشان را دارند.
آمازون توانسته اکوسیستم بسیار قدرتمند و سودآوری اطراف وب سرویس های آمازون بسازد که تا سال‌های متمادی از سوی هیچ شرکت دیگری تهدید نمی‌شود. مایکروسافت، نزدیک‌ترین شرکت به آمازون است که تنها 13 درصد بازار خدمات ابری را در دست دارد. سازمان‌ها و شرکت‌های بسیار بزرگ به AWS اعتماد دارند و از خدماتش راضی هستند.

4.3/5 - (3 امتیاز)

نظر شما چیه؟

16 + چهار =