23.7 C
تهران
۱۴۰۳-۰۲-۰۷
مجله تک دیتا
اخبار جدید

هک شدن اکوییفکس و لو رفتن اطلاعات نیمی از مردم آمریکا

امروز خبری بسیار تکان دهنده باعث تعجب و حیرت نیمی از مردم ایالات متحده شد. کمپانی Equifax که یکی از بزرگترین مراکز اعتبار سنجی شهروندان در ایالات متحده به شمار می روند در بیانیه ای رسمی اعلام کرد هکرها از یک حفره امنیتی در وب سایت این شرکت سو استفاده کرده و موفق شده اند اطلاعات ثبت شده مربوط به بیش از 143 میلیون شهروند آمریکا که در حدود 45 درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند سرقت کنند.

به گفته اکوییفکس این سرقت اطلاعاتی مربوط به دوره ای بین اواسط ماه می تا اواخر ماه جولای بوده و پس از گذشت این مدت دو ماهه مسئولان امنیتی متوجه وجود حفره و سرقت اطلاعات شده اند. ظاهرا اطلاعات مورد حمله شامل نام، آدرس، تاریخ تولد، اطلاعات مربوط به حساب های عمومی و در برخی موارد حتی اطلاعاتی نظیر گواهینامه و شماره پلاک کاربران نیز شده است. نکته قابل توجه آنکه حتی برخی از شهروندان کانادایی و بریتانیایی نیز جزو افرادی هستند که اطلاعات آنها در این حمله به سرقت رفته است. اکوییفاکس اعلام کرده طی این حمله، اطلاعات مهم تری همچون شماره کارت های اعبتاری نزدیک به 21000 نفر و اسناد رسمی بیش از 180000 نفر نیز در اختیار سارقان قرار گرفته است. به گزارش Engadget، این سرقت از نظر تعداد و گستره اطلاعات لو رفته به عنوان بزرگترین سرقت سایبری تاریخ آمریکا شناخته می شود و حتی هک شدن یاهو و سرقت اطلاعات بیش از 1 میلیارد نفر از کاربران نیز از نظر تعداد َآیتم های به سرقت رفته در اندازه مورد اخیر نبوده است.

نکته ای که باعث خشم رسانه ها شده اما آگاهی برخی از اعضای هیات مدیره از وجود حفره امنیتی و به سرقت رفتن اطلاعات است. ظاهرا از زمان کشف این اتفاق تا اعلام عمومی آن، برخی از اعضای هیات مدیره اکوییفاکس اقدام به فروختن سهام خود به ارزش 1.8 میلیون دلار کرده اند که پس از انتشار خبر با افت بسیار زیادی مواجه شده. پیش بینی می شود خریداران عمده نسبت به این اقدام واکنش نشان داده و شکایاتی را بر علیه آنها تنظیم کنند.

Rate this post

نظر شما چیه؟

1 × چهار =