18.9 C
تهران
۱۴۰۳-۰۲-۰۷
مجله تک دیتا
اخبار جدید علمی و آموزشی

ios 11 منتشر شد;چگونه ایفون خود را به Ios11بدهیم ؟+ نکات قبل از نصب

اپل در روز 28 شهریور از نسخه جدید سیستم عامل خود یعنی Ios 11رو نمایی کرد. به گفته اپل در این نسخه قابلیت هایی مانند بهینه سازی رم افزایش مولتی تسکینگ , کنترل سنتر با قابلیت شخصی سازی بیشتر و همچنین اضافه شدن فایل منیجر و تجربه واقعیت افزوده را برای کاربران خود فراهم کرده است .

قبل از نصب به این نکات توجه کنید .

۱- اول از همه مطمن شوید دستگاه شما به IOS 11 

به گفته اپل تمامی دستگاه های بعد از نسل 5s به ios11 به روز رسانی خواهند شد.

آیفون X (نسخه جدید سیستم‌عامل iOS روی این گوشی نصب شده است)، آیفون 8 و آیفون 8 پلاس (نسخه جدید سیستم‌عامل iOS روی این گوشی نصب شده است)، آیفون 7، آیفون 7 پلاس، آیفون 6s، آیفون 6s Plus، آیفون 6، آیفون 6 پلاس، آیفون SE و آیفون 5s

نسل دوم تبلت آیپد پرو 12.9 اینچی، نسل اول تبلت آیپد پرو 12.9 اینچی، تبلت آیپد پرو 10.5 اینچی، آیپد پرو9.7 اینچی، آیپد ایر 2، آیپد ایر، نسل پنجم آیپد، آیپد مینی 4، آیپد مینی 3 و آیپد مینی 2

نسل ششم آیپاد تاچ

برنامه هایی که استفاده نمیکنید را حذف کنید !

آپدیت عمده، زمان مناسبی است تا نسبت به برنامه‌هایی که روی گوشی یا تبلت اپل شما نصب شده، بررسی نمایید و برنامه‌هایی را که از آن به ندرت استفاده می‌شود؛ حذف کنید. با اینکه می‌توانید همواره برنامه‌ها را از صفحه اصلی (Home Screen) حذف نمایید، راه دیگر آن است که به تنظیمات –General – قسمت Storage & iCloud Usage – Manage Storage مراجعه کرد و روی برنامه‌ای که از آن استفاده نمی‌کنید؛ ضربه زده و سپس گزینهDelete App را انتخاب نمایید. شما همواره می‌توانید از میزان فضایی که توسط برنامه‌ها اشغال شده است؛ مطلع شوید و به همین جهت امکان حذف برنامه‎هایی که فضای زیادی از حافظه گوشی شما را به اشغال درآورده‌اند، فراهم است.

فضای ذخیره سازی ایفون خود را افزایش دهید

نسخه ios11حجمی حدود 2 گیگابایت دارد در این جهت بهتر است که حدود 2.5 گیگابایت فضا داشته باشید تا بدون نگرانی اقدام به نصب کنید.

آخرین به‌روزرسانی‎های عرضه شده برای برنامه‎های مختلف را نصب کنید!

توسعه‌دهندگان، به سختی تلاش کرده‌اند تا برنامه‌های خود را برای سیستم‏عامل iOS 11 آماده نمایند. به همین جهت، نباید از برنامه‌های قدیمی نصب شده روی گوشی خود غافل شوید زیرا این موضوع به بهبود تجربه‌ی کلی شما از نصب سیستم‌عامل iOS 11 کمک خواهد کرد. بدین شکل، می‌توانید تمامی قابلیت‌های جدید سیستم‌عامل iOS 11 را نظیر ARKit، تجربه کنید و و نیازی به نگرانی بابت مشکل ناسازگاری یا کرش کردن برنامه‏ها روی نسخه جدید سیستم‌عامل iOS وجود ندارد!

 آخرین نسخه از برنامه iTunes را دریافت کنید.

اگر با استفاده از iTunes، گوشی خود را به سیستم‌عامل iOS 11 به‎روزرسانی کنید؛ بهتر است  که آخرین نسخه از این برنامه را روی رایانه مک یا پی‌سی ویندوزی خود نصب کنید. توجه داشته باشید که آخرین نسخه از برنامه iTunes، نسخه 12.7 است. لطفاً این موضوع را مدنظر قرار دهید که اپل، بخش «اپ استور» را از نسخه 12.7 برنامه iTunes حذف کرده است.

از گوشی آیفون یا تبلت آیپد خود، نسخه پشتیبان تهیه کنید.

اگر گوشی خود را جیل‌بریک کرده‌اید، مدتی منتظر بمانید!

همواره محدودیت‌هایی در سیستم‌عامل iOS نسبت به سایر پلت‌فرم‌ها وجود دارد اما ابزار جیل‌بریک، این امکان را برای کاربران فراهم کرده است تا سیستم‌عامل آی‌اواس را روی گوشی آیفون یا تبلت آیپد خود شخصی‌سازی نمایند. به همین جهت، برخی از کاربران از ابزار جیل‌بریک استفاده می‌کنند اما با توجه به اینکه iOS 11 تا چندین ساعت دیگر منتشر می‎شود، باید برای عرضه ابزار جیل‌بریک این نسخه از سیستم‌عامل iOS منتظر بمانید؛ به همین جهت، سیستم‌عامل iOS 10 فعلاً همچنان بهترین انتخاب برای گوشی آیفون یا تبلت آیپد شما است.

نصب نسخه ios11

راهکار اول: به‌روزرسانی OTA

اگر به یک شبکه‌ی وای‌فای دسترسی دارید، می‌توانید دستگاه خود را به‌صورت مستقیم به iOS 11 به‌روزرسانی کنید، در این حالت نیازی به‌وجود کامپیوتر یا آیتونز نیست. تنها کافی است گجت خود را به شارژر متصل کرده و مسیر Settings> General> Software Update را طی کنید. سیستم‌عامل iOS به‌صورت خودکار وجود به‌روزرسانی را چک می‌کند و سپس از شما برای دانلود و نصب iOS 11 درخواست می‌کند.

راهکار دوم: از طریق آیتونز

اگر به کامپیوتری دسترسی دارید که روی آن آیتونز وجود دارد، احتمالا این راهکار سریع‌تر خواهد بود. در ابتدا باید آیتونز را به نسخه‌ی ۱۲.۷ به‌روزرسانی کنید، پس از طی‌کردن این مرحله، دستگاه مبتنی بر iOS خود را به کامپیوتر متصل کرده و روی آیکون آیفون یا آیپد موجود در گوشه‌ی سمت چپ و بالای آیتونز (در کنار منوی دراپ‌دان در نسخه‌های پیشین آیتونز) کلیک کنید. در مرحله‌ی بعد، روی گزینه‌ی Check for Update> Download and Update کلیک کنید. با پذیرش شرایط، مراحل بعدی را طی کنید و باقی امور را به آیتونز واگذار کنید.

Rate this post

۲ نظرات

جواد ۱۳۹۶-۰۸-۲۵ در ۲۳:۱۵

سلام
واقعا وب فوق العاده ای دارید، تحت تاثیر
قرار گرفتم

پاسخ
اپل ۱۳۹۶-۱۰-۲۶ در ۰۹:۰۲

ممنون بابت اطلاعات

پاسخ

نظر شما چیه؟

یک × یک =