18.9 C
تهران
۱۴۰۳-۰۲-۰۷
مجله تک دیتا
علمی و آموزشی

آموزش نصب و اجرای برنامه های ویندوز در اندروید توسط واین

نصب و اجرای برنامه های ویندوز در اندروید

امروزه گوشی های هوشمند و کامپیوتر ها بخش بزرگی از زندگی روز مره ما را تشکیل داده اند اما در این میان گوشی های هوشمند از اهمیت بیشتری برخوردار هستند زیرا آن ها همیشه در نزدیکی ما هستند وبه لطف پیشرفت تکنولوژی اسمارت فون ها از سرعت و توان پردازشی بالایی برخوردار هستند از این رو در این مقاله قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه برنامه های ویندوز و کامپیوتر را در اندروید اجرا کنید . با تک دیتا همراه باشید .

به‌تازگی، پروژه Wine نسخه سازگار با اندروید خود را عرضه کرد. این پروژه که مدت‌هاست محبوب کاربران لینوکس است (به‌ویژه گیمرها) تنها احتیاج به یک اصلاحیه برای نرم‌افزار فقط-ویندوز داشت و حالا این گزینه روی اندروید در دسترس قرار گرفته است.

با واین بیشتر آشنا شوید !

واین در واقع یک لایه سازگاری است. واین یک کتابخانه نرم‌افزاری است که اجرای اپلیکیشن ویندوز بر روی لینوکس، macOS و BSD را امکان‌پذیر می‌کند. با این‌که ، واین شامل برخی شبیه‌سازی‌ها می‌شود (به‌ویژه، محیط کاری ویندوز) اما هیچ سیستم‌عاملی را شبیه‌سازی نمی‌کند.

واین مدتی است که برای دستگاه‌های ARM از جمله رزبری‌پای در دسترس است. اما حالا نوبت اندروید است که بتواند با این ابزار نرم‌افزار ویندوز را اجرا کند.

شمای میتوانید برنامه واین ( Wine ) را برای اجرای نرم افزار ها ویندوز روی سیستم عامل اندروید را از لینک بالا دانلود کنید .

بعضی از این ویژگی‌ها شامل Direct3D 12، Vulkan و full OpenGL ES می‌شود که فعلا وجود ندارند اما انتظار می‌رود که بالاخره در یکی از مراحل توسعه افزوده شوند. وقتی این اتفاق بیافتد شاهد توسعه و افزایش اپلیکیشن‌های قابل استفاده واین بر روی اندروید خواهیم بود . برای کار با واین، به یک کیبورد و احتمالا ماوس متصل به‌دستگاه اندرویدی نیاز دارید. 

اجرای یک نرم افزار ویندوزی در اندروید 

برای اجرای یک اپ روی واین، ابتدا باید اپلیکیشن را روی دستگاه اندرویدی دانلود کنید. سپس، از طریق پنجره Wine Command Prompt به مسیر فایل دانلود شده بروید.

مثلا تصور کنید که یک فایل قابل اجرا بر روی ویندوز (EXE) را روی تبلت اندرویدی دانلود کرده‌ایم. مسیر فایل در پوشه Download خواهد بود. این فایل از طریق خط فرمان زیر قابل دسترسی است:

[cd sdcard/Download/[filename.exe

برای اجرای فایل در محیط واین بر روی اندروید نام فایل EXE را وارد کنید. اگر فایل آماده ARM سازگار است، باید اجرا شود. در غیر این‌صورت، شاهد پیام‌های خطا خواهید بود.

امید واریم که این مطلب هم مورد توجه شما قرار گرفته شده باشد نظرات خود را با ما در میان بگذارید .

2/5 - (1 امتیاز)

نظر شما چیه؟

1 × یک =